Gravid for første gang :D

Ida/

Glad i forumet
Juli13-jentene
VIP
Da er jeg gravid for første gang i mitt liv :O Rar følelse må jeg si, rart å tenke på at jeg faktisk har et liv inni meg.. <3 er idag 6 uker og 4 dager på vei i følge terminkalkulatoren her på babyverden.. og termin er fårløpig den 21 Februar 2011..

Skal til første lege besøk om fredagen :) gleder meg.. men siden jeg aldri ha vært gravid før, så vet jeg liksom ikke hva legen sier eller hvilke undersøkelser legen gjør.. Så er veldig spent :) Noen som kan fortelle meg litt om hva legen gjør ? Må jeg evt vente lenge på en ultralyd? Har så lyst å se om det er liv der nede og at alt er bra..

Gratulerer[:D] Er veldig rart å være gravid ja. Husker jeg var veldig sjokka sist da jenta kom ut, og det var en baby inni der jp[8D] He, he. Første undersøkelse blir vel å fylle ut litt papirer, levere inn urinprøve, ta blodprøve, og ellers snakke litt. Her pleier ikke legen å høre hjertelyd så tidlig. Jeg har bestilt privat UL  i uke 11. Men, ordinær ultralyd pleier å være i uke 18-20 hvis jeg ikke husker helt feil[:)]

ORIGINAL: Rappo

Gratulerer[:D] Er veldig rart å være gravid ja. Husker jeg var veldig sjokka sist da jenta kom ut, og det var en baby inni der jp[8D] He, he. Første undersøkelse blir vel å fylle ut litt papirer, levere inn urinprøve, ta blodprøve, og ellers snakke litt. Her pleier ikke legen å høre hjertelyd så tidlig. Jeg har bestilt privat UL  i uke 11. Men, ordinær ultralyd pleier å være i uke 18-20 hvis jeg ikke husker helt feil[:)]

Har allerrede vært der å tatt en test, og da sa dama på labben at de ikke kunne ta noen blodprøver før rundt uke 12 ? :/ Ikke vet jeg, aldri vært borti detta før.. men kan jeg si at jeg vil ha en UL fortest mulig, kan legen ordne det da? og at jeg betaler selv ?

Første kontroll er som regel mellom uke 8-12, så kanskje du ikke skal ta blodprøver igjen neste gang da. Jeg tror faktisk at du må ringe ei privat jordmor og ordne tidlig ultralyd om du ønsker. Med mindre du har veeeldig god grunn for en tidlig henvisning fra legen da. Men, jeg er ikke noen ekspert altså. Du må jo bare høre med legen din[:)]

ORIGINAL: Ida/

Har allerrede vært der å tatt en test, og da sa dama på labben at de ikke kunne ta noen blodprøver før rundt uke 12 ? :/ Ikke vet jeg, aldri vært borti detta før.. men kan jeg si at jeg vil ha en UL fortest mulig, kan legen ordne det da? og at jeg betaler selv ?

Eh javel? Sist jeg var inne til kontroll var det i uke 8 eller 9, og da tok de blodprøver. Hvorfor skulle ikke det gå an? Hørtes snodig ut..! Er det kanskje fordi en kan være uheldig å miste før uke 12, og da har blodprøvene blitt tatt forgjeves? [:-] Ikke vet jeg, har aldri vært borti det før...

Gratulerer[:)] er spennende å være gravid, og spesielt når det er første gang[:)] lykke til, og kos deg som gravid!

Forresten, hehe...GRATULERER med sv.skapet [:D]

Tusen takk alle sammen :)

Gratulerer [:D] jeg er også førstegangs gravid. Og det er en fantastisk følelse ja.

gratulere så mye :):):):)

gratulerer!![:D] første gang jeg er gravid å, var på første lege time i dag, skrev helse kort, lurt å ha med urin prøve![;)]
jeg tok blod prøver, snakket litt rundt lege timer videre, han sendte henvisning til ul. ca uke 17, også skal jeg til en jormor time mellom der. skulle ikke til legen igjen før etter uke 20....
han sa til meg at han pleide å tilby gu ved første kontroll, men hvis det ikke var noen spess grunn så trengte man ikke

Første gangen jeg også er gravid! Enig i at det er utrolig rart.. skjønner det ikke i det heletatt jeg :) Frika ut noen dager, men nå er det bare stas! Vi har foreløpig samme termin dato faktisk! ikke verst :D Jeg skal ha første legetime 14 juli!

Gratulerer så masse!

ORIGINAL: *MaaD*

Gratulerer[:)] er spennende å være gravid, og spesielt når det er første gang[:)] lykke til, og kos deg som gravid!

[:D][:D]

grattis å velkommen... [:D]

ORIGINAL: *Sperminator*

ORIGINAL: Ida/

Eh javel? Sist jeg var inne til kontroll var det i uke 8 eller 9, og da tok de blodprøver. Hvorfor skulle ikke det gå an? Hørtes snodig ut..! Er det kanskje fordi en kan være uheldig å miste før uke 12, og da har blodprøvene blitt tatt forgjeves? [:-] Ikke vet jeg, har aldri vært borti det før...

Først og fremst: GRATULERER SÅ MYE [:)] Jeg er også gravid for første gang!!!

Det med blodprøver; jeg spurte legen min, for jeg trodde jeg skulle ta når jeg var der i går (er 8+3 i dag), men det var for tidlig sa de, med tanke på noe anti-stoff-greier?! og andre div grunner. De målte Hb-en min, men det er jo bare ett stikk i fingeren.
Den "utvidede" blodprøven tok de tidligst i uke 12, så fikk derfor time hos jordmor i uke 13, og skal da ta den blodprøven i samme slengen (jordmoren er på helsesenteret den dagen)!!

Gratulera så mykkje[:)] Eg er oggsågravid for første gang veldig spennande og litt uvirkelig [&:] Eg har termin 22 februar og har ikkje vert til lege enda skal ikkje før 22.07 Har vent meg til tanken på at eg må venta på ultralyd til eg er ca 18 veker, men veldig rart til å beggynne med.Hadde helst sett at legen jubla i kor med meg og undersøkte meg fra topp til tå
Men veit at det er fullt mulig å bestille tidleg ul privat hvis det er ønskelig men hør medein av dei andre som er litt meir "drilla" på dette område kan einkan se på tidleg ul. For alt er vel ikkje klart enda men hjertelyden er vel komt[:D] Lykke til

Gratulerer så mye med spiren [:)][:)] 

Gratulerer så mye [:D]

Gratulerer så masse[:D]
Hjertelig velkommen inn til oss[:)]
Gleder meg til å bli bedre kjent med deg[:D]

Back
Topp