Gravid for første gang :D og er litt redd..

Bruker51sy

Andre møte med forumet
Hei :)
FIkk positiv test i forrige uke, og det var et stort sjokk (siden det ikke var planlagt),men har nå gått over til glede + tusen andre følelser! I følge termin kalkulatoren har jeg termin 4september :) krysser fingre og tær for at dette går bra!
har gått på cellegift (methotrexate) for leddgikt de siste fem årene,men sluttet heldigvis for over 3mnd siden. Og da håper jeg at det ikke skal ha noen innvirkning på graviditeten. Er det noen av dere som har noen erfaring med slikt? Ellers, føler jeg meg utrolig redd.redd for at det skal ende i en spontan abort..men jeg går utifra det er normalt å engste seg .. gleder meg iallefall kjempe mye til å følge med alle dere, og lære og dele erfaringer med dere :) jeg er også begynt å bli kjempe trøtt hele tiden! har lyst å sove,sove,sove.. er det noen av dere som har det slikt? :)
 
dette er mitt andre svangerskap. redd jeg og :p hehe.. trur det er vanlig å få litt nåija når man sitter der med positiv test :) ang cellegift så aner jeg ikke :( hør med legen din :):) kjenner jeg er mye trøtt. men har ikke mulighet til å sløve like mye denne gangen gitt. vesla er i skikkelig trassaldern så blir jo ekstra sliten av hun :p hehe.. masse lykke til :D
 
dette er mitt andre svangerskap. redd jeg og :p hehe.. trur det er vanlig å få litt nåija når man sitter der med positiv test :) ang cellegift så aner jeg ikke :( hør med legen din :):) kjenner jeg er mye trøtt. men har ikke mulighet til å sløve like mye denne gangen gitt. vesla er i skikkelig trassaldern så blir jo ekstra sliten av hun :p hehe.. masse lykke til :D
tusen takk :) har en "stedatter" på 3 år også,som også er midt i trassalder..så kan ikkje hvile mye på laurbærene eg heller :) Lykke til du også :) Skal til lege på fredag,så da håper eg på litt tips.. Lurte på en annen ting også. tar du noe spessielle kosttilskudd/vitaminer? eg har begynt på folat,men er usikker på om jeg burde ha noe ekstra vitamin-innsprøyting :)
 
kjøpte den pakka på apoteket som er for gravide :) 4 tilskudd om dagen. 2stk omega, 1stk blåbær og 1stk folat :) må ringe legen selv og ordne time :) spennende!! :)
 
Jeg tar kun folat. Regner med at jeg dekker mine behov for vitaminer og mineraler gjennom sunt kosthold :) Lykke til videre. Dette kommer sikkert til å gå kjempebra :)
 
Er nok helt normalt å være litt redd :) Har det sånn jeg også, og dette er nr 2 jeg venter. Har hatt 2 SA for noen år siden, så jeg er nesten redd for å gå på do. Enn om det er blod på truseinnlegget? Enn om?! Man må vell bare prøve å få tankene over på andre ting, og håpe.
Jeg har tatt folat nå i over ett år siden vi har prøvd rellativt lenge, og man ska ta folat til og med 12. svangerskapsuke. I tillegg tar jeg trankapsler. Sånn ellers har jeg et variert kosthold med mye frukt og grønnsaker så noe vitamintilskudd ser jeg ikke behovet for. Om du sliter med å få i deg mat kan jo slike "gravidpakker" som apotekene selger være ypperlig.
Lykke til! Håper spiren holder seg der til termindato :)
 
Back
Topp