Gravid for 4 gang....

Guest
Hei....

Etter å ha mistet 3 ganger...er jeg nå livredd å bekymret for gravidietstesten som viste positiv på fredag....jeg er en uke over mens....altså 5 uker på vei...
har tidligere mistet i uke 5 og 6 =(
Så det eneste jeg går å tenker og venter på er en blødning....symptomene er lik sist...ømme pupper og brystvorter..mensmurringer....trøtt....hva skal jeg gjøre??..jeg ønsker meg barn nå...men kjenner at jeg gir opp snart....men er jo ingen glede over å være gravid når man bare går å venter og tenker negativt...vet du noen flere som har opplevd det samme??
Har en lege som overhodet ikke bryr seg...kjenner jeg trenger oppfølging nå....støtte..men den gang ei... 

Hilsen trist å lei....
 
Hei!
Jeg skjønner godt at det er tøft å gå gravid, og ikke klare å glede seg over det. Det er jo heller ikke så rart, når det har gått galt 3 ganger før.
Når du har hatt 3 spontanaborter - også kalt habituell abort - har du faktisk krav på ekstra oppfølging, så det må du bare si til legen din. Jeg hadde om så, tatt kontakt med en gynekolog selv, og spurt hva han/hun kan hjelpe deg med.
Du hadde helt sikkert hatt mye igjen for å kunne snakke med en gynekolog om hva dette kan skyldes, evt få tatt prøver for å finne det ut.
Men- nå er du faktisk gravid igjen. En ny mulighet! Ikke se bakover, kun framover!Fokuser på at du faktisk lett blir gravid, det gjør tingene lettere.
Jeg krysser fingre og tær for at det lykkes denne gangen!

Lykke, lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp