Gravid + fibromyalgi

Nebula

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Er vi flere med samme diagnose her inne?

Føler meg så skuffet på en måte. Jeg leste at flere med fibro nesten ble "kurert" under svangerskap, og kanskje litt verre etter fødsel. Men her er jo fibroen helt på styr, i takt med kvalmen og andre gravidsymptomer [emoji848] er virkelig ikke i slaget om dagen, ligger på sofaen sikkert 70% av dagen [emoji21]

Ikkje kjennskap til fibromyalgi, men tenker at kanskje er det første trimester som er tungt bare?
At kanskje bedrer det seg i andre og tredje ❤ krysser fingrene for det.

Jeg har ingen førstehåndserfaring med verken eller, men min kone har også en sykdom som pleier å bedres under svangerskap i følge legene. Det første trimesteret var faktisk verre, men så ble det mye bedre i andre og tredje trimester. Hold ut, det er fremdeles tidlig - kanskje gir deg seg når hormonbalansen stabiliseres litt mer, og kroppen har blitt vant til å være gravid!

Er vi flere med samme diagnose her inne?

Føler meg så skuffet på en måte. Jeg leste at flere med fibro nesten ble "kurert" under svangerskap, og kanskje litt verre etter fødsel. Men her er jo fibroen helt på styr, i takt med kvalmen og andre gravidsymptomer [emoji848] er virkelig ikke i slaget om dagen, ligger på sofaen sikkert 70% av dagen [emoji21]

Hei
Hvor langt er du på vei nå? Og er symptomene dine like ille?
Jeg har diagnosene ME og fibromyalgi, er 10+6 nå og de mange dager er jeg bare sengeliggende, tom for krefter og vondt over alt.. kommer meg bare korte turer ut, er lite sosial.. og kvalme..

Hei
Hvor langt er du på vei nå? Og er symptomene dine like ille?
Jeg har diagnosene ME og fibromyalgi, er 10+6 nå og de mange dager er jeg bare sengeliggende, tom for krefter og vondt over alt.. kommer meg bare korte turer ut, er lite sosial.. og kvalme..

9+5 i dag. Akkurat like ille.. Håper det kommer seg, ellers blir dette en tøff ting å forholde seg positiv til.

9+5 i dag. Akkurat like ille.. Håper det kommer seg, ellers blir dette en tøff ting å forholde seg positiv til.

Kvalmen har blitt litt bedre i uke 10 hos meg, og jeg har klart å gjort mere husarbeid enn i de forrige ukene. Og TUL gjorde susen for å føle på virkeligheten, så at vår lille hoppet og spratt der inne og hjertet slo helt normalt, da var det i alle fall verdt det for min del ❤️
Og min kjære prøver så godt han kan å gjøre mest mulig av det praktiske og lager ofte mat til meg så det er også til stor hjelp.
Hold ut prøv å vær positiv en liten stund til, så får vi håpe det er som de sier om andre trimester. Håper også får hjelp av din kjære

Back
Topp