Gravid, følelse av noe som sitter fast i halsen, blir gal!! Hjelp?!

candyface

Forelsket i forumet
Kan begynne med at jeg er gravid.

Det startet i det jeg skulle legge meg sent igår kveld. Når jeg la meg ned fikk jeg en følelse av at
at noe satt fast i halsen, akkurat som når du spiser fort og du kjenner det stopper litt opp, men så glir
det jo ned av seg selv. Det gikk bare ikke bort å jeg prøvde å sette meg litt opp å drikke vann. Ingenting hjalp. Sovnet til slutt, og begge gangene jeg har våknet inatt føltes det akkurat likt. Til slutt valgte jeg å stå opp å ta meg en skive, og ett glass melk. Forsatt ingen forandring. Nå har jeg stått opp å prøvd å spise å drikke mye vann, men enda føles det som om det sitter noe der. Virkelig ubehagelig.

Hva kan dette være mon tro? Noen som har vært borti lignende og har noen tips? :)

gjør det vondt, eller er det bare ubehagelig? Kan være halsvondt/ halsbetennesle. Evt halsbrann. Jeg sleit litt med halsbrann, fikset det med maaange puter, så jeg sov nesten sittende.

Det gjør ikke vondt. Er bare ubehagelig, akkurat som om "maten" ikke er kommet skikkelig ned. Halsbrann er vel mer sure oppstøt og svir og brenner mer, har ikke vært plaget med det egentlig.

Har du problemer med å spise eller drikke?

Vist ikkje så:
Eg har hatt ditta maaaange ganger. Det heiter globusfornemmelse eller nåke lignande. Heilt ufarlig, og rett og slett innbilning...
Men det er veldig vanlig å få!!

Har ikkje problemer med å få mat og drikke ned nei. Er bare noe som ligger der og er i veien, utrolig irriterende, og ihvertfall ubehagelig når man skal sove. Viste ikke om det hadde noe samenheng med graviditeten, og evt noe jeg kunne gjøre for å få det vekk.... ?

Eg hadde det likt i noen dager da eg var gravid, men vet ikke hva som forårsaket det.
Eg følte innimellom at eg ikke klarte å puste helt, å måtte legge meg helt flatt på ryggen med hodet litt bakover.
Kanskje det har noe med at livmora vokser og presser litt på resten av det som er i mageregioen ??

jeg har hatt det i dette svangerskapet og det har vært slim hos meg.. så kan det kansje være det?

Back
Topp