Gravid etter to påfølgende aborter

Bæremamma92

Flørter med forumet
Jeg har et vellykket svangerskap bak meg, og på veien til nr 2 har jeg nå hatt en MA og en SA de siste 5 mnd.. Dere som har lignende historier, gikk det bra i en senere graviditet eller mistet dere flere ganger? Førstemann tok 6 mnd (med lange, ustabile sykluser), men hadde ellers et problemfritt svangerskap, så hadde ikke forventet at det skulle bli så vanskelig nå.. Venter nå på å se om det har klaffet denne pp, men aner ikke om jeg kan klare å glede meg i det hele tatt om jeg skulle få positiv test.. Har jo så lyst å gå gravid igjen og få et søsken til gutten vår
 
Gravid igjen for tredje gang nå. Med nummer en. Men merker nå at jeg mister igjen. HCG øker ikke som den skal, dessverre. Så nå blir utredning neste steg hos oss. Klarer ikke flere runder med aborter nå! Må ha støtte tydeligvis!

Masse lykke til❤️
 
«I første svangerskap er tidlig abortrisiko ca 11-13 %, økende til 24-29 % etter to og til 31-33 % etter tre spontanaborter.»
 
Gravid igjen for tredje gang nå. Med nummer en. Men merker nå at jeg mister igjen. HCG øker ikke som den skal, dessverre. Så nå blir utredning neste steg hos oss. Klarer ikke flere runder med aborter nå! Må ha støtte tydeligvis!

Masse lykke til❤️

Så trist.. :( føler med deg, hadde håpt det skulle gå bra for deg nå ❤️ Den magre trøsten etter tredje aborten på rad er jo at man kan få hjelp. Synd at det skal så mye vondt til før man får hjelp. Om jeg skulle være gravid igjen nå så håper jeg i alle fall jeg kan få noe tettere oppfølging for å roe psyken litt :/

Lykke til til deg også ❤️
 
«I første svangerskap er tidlig abortrisiko ca 11-13 %, økende til 24-29 % etter to og til 31-33 % etter tre spontanaborter.»
Ja, jeg har lest statistikk jeg også, men den statistikken går drastisk ned når man har hatt et normalt svangerskap heldigvis. Faktisk har jeg lest at om man har hatt et normalt naturlig svangerskap er ikke egentlig sjansen økt etter første abort. Men vet ikke jeg, fins mye ulike tall der ute.
 
Første graviditet skjedde raskt, ukomplisert heile vegen og fekk eit friskt barn. Så opplevde vi 2 ma ila ca 8 mnd, men er no 34 veker på veg med nr 2 - så det kan gå bra!
 
Første graviditet skjedde raskt, ukomplisert heile vegen og fekk eit friskt barn. Så opplevde vi 2 ma ila ca 8 mnd, men er no 34 veker på veg med nr 2 - så det kan gå bra!
Så godt å høre ❤️ krysser jo fingrene for at det var litt tilfeldig at jeg mistet to ganger nå og at det klaffer snart igjen og holder helt til mål!
 
Jeg har et vellykket svangerskap bak meg, og på veien til nr 2 har jeg nå hatt en MA og en SA de siste 5 mnd.. Dere som har lignende historier, gikk det bra i en senere graviditet eller mistet dere flere ganger? Førstemann tok 6 mnd (med lange, ustabile sykluser), men hadde ellers et problemfritt svangerskap, så hadde ikke forventet at det skulle bli så vanskelig nå.. Venter nå på å se om det har klaffet denne pp, men aner ikke om jeg kan klare å glede meg i det hele tatt om jeg skulle få positiv test.. Har jo så lyst å gå gravid igjen og få et søsken til gutten vår

Hei.
Førstemann hos oss gikk relativt kjapt, satt på 3.pp. Ventet en stund før vi prøvde på nestemann, og hadde 2 SA på rappen. Tok en liten pause, og så satt 2.mann på 2.pp.han er rett over året nå. Var vanskelig å gå å vente mens jeg var gravid med 2.mann, ventet lenge på å se blod på papiret ved toalettbesøk. Sjekket med tidlig ul i uke 6 og 12,og det hjalp endel for min del.

Håper det går veien for dere og at gleden over graviditet og søsken kommer etterhvert:happy:
 
Hei.
Førstemann hos oss gikk relativt kjapt, satt på 3.pp. Ventet en stund før vi prøvde på nestemann, og hadde 2 SA på rappen. Tok en liten pause, og så satt 2.mann på 2.pp.han er rett over året nå. Var vanskelig å gå å vente mens jeg var gravid med 2.mann, ventet lenge på å se blod på papiret ved toalettbesøk. Sjekket med tidlig ul i uke 6 og 12,og det hjalp endel for min del.

Håper det går veien for dere og at gleden over graviditet og søsken kommer etterhvert:happy:
Jeg er i alle fall blitt gravid igjen på første EL etter SA, så er ca 4 uker på vei nå. Håper virkelig denne spiren klorer seg fast ❤️ hvis ikke får det evt være en mager trøst at jeg har rett på hjelp/utredning etter 3 aborter. Men krysser alt vi har, og det er godt å høre om dere det har gått bra for!
 
Jeg har barn fra før, og ikke mista noen mellom de. I fjor mista vi først i SA og så i MA rett etter hverandre. Tok da en mnd uten prøving, fikk tatt blodprøver og andre prøver privat. Gyn ga meg også resept på progesteronstøtte. Er nå 38 uker gravid.
 
Vi har et barn fra før, når vi skulle begynne å prøve på nr 2 mistet jeg 2 ganger i SA og 1 i kjemisk. Nå er jeg gravid igjen og enn så lenge kommet meg til uke 10 :) Virker som om alt går bra denne gangen :)
 
Fikk det til på 6 forsøk. Mista i uke 9, 16, 12/13, 6/7 og 9. Brukte støttemedisiner på forsøk 4 og 5. På det vellykka brukte jeg kun blodfortynnende.
 
Jeg har barn fra før, og ikke mista noen mellom de. I fjor mista vi først i SA og så i MA rett etter hverandre. Tok da en mnd uten prøving, fikk tatt blodprøver og andre prøver privat. Gyn ga meg også resept på progesteronstøtte. Er nå 38 uker gravid.
Når begynte du med progesteron? Fikk du det av privat gyn? Om det skulle gå galt igjen nå kommer jeg til å spør om støttemedisiner i et nytt svangerskap.. Men enn så lenge får jeg bare håpe det går bra nå ❤️
 
Når begynte du med progesteron? Fikk du det av privat gyn? Om det skulle gå galt igjen nå kommer jeg til å spør om støttemedisiner i et nytt svangerskap.. Men enn så lenge får jeg bare håpe det går bra nå ❤️
Ja, jeg fikk Lutinus av privat gyn. Begynte 6 dpo, fikk ikke tak i det med en gang her jeg bor. Viktigste er at man er sikker på man har hatt El, om jeg har forstått rett. Gikk på det til uke 12. Om det var det som gjorde susen er jo usikkert. Vi er ikke unge lengre, jeg blir 38 år nå.
 
Jeg har ett barn, ble gravid på første forsøk, og hadde problemfritt svangerskap. Vi ventet i 4 år før vi prøvde på nestemann, og jeg hadde to SA i løpet av 9 måneder. En i uke 6, den andre i uke 10. Den andre SA'en var grusomt... Hadde ingen blødninger eller andre dårlige tegn før selve aborten, og følte at jeg har kommet så lang, og at uke 10 burde være nesten like trygg som uke 12. Men nei.
Fikk progesteronstøtte fra en privat gynekolog (null hjelp fra det offentlige, dessverre). Det tok nesten ett år før jeg ble gravid på nytt, og nå er jeg i uke 21. De første ukene var veldig tunge, klarte ikke å glede meg. Jeg hadde 4 ultralyder (uke 6, 8, 10 og 12), og det hjalp masse. Brukte også progesteron fra positiv test til uke 12. Aner ikke om det hjalp, men det var litt lettere psykisk ihvertfall.

Masse lykke til til dere! Håper at spiren sitter snart, og klorer seg fast :Heartred
 
Vi fikk to barn, helt ukomplisert.
Da vi skulle prøve på tredje mistet vi første i komplikasjoner i uke 12, deretter SA i uke 6 og neste i MA uke 7.
Hadde nesten gitt opp, og gledet meg ikke over den fjerde, positive testen. Nå er jeg derimot 34+5, og ser frem til å møte lillebror i april :)
Ikke gi opp - jeg heier på deg :Heartred
 
Så godt å høre fra alle dere!
Går gjennom andre SA siden januar, og synes det er skikkelig dritt. Tidligere to ukompliserte svangerskap, så kjenner at jeg var dårlig forberedt på dette :(
 
Så godt å høre fra alle dere!
Går gjennom andre SA siden januar, og synes det er skikkelig dritt. Tidligere to ukompliserte svangerskap, så kjenner at jeg var dårlig forberedt på dette :(
Jeg er trådstarter og 5+3 på vei nå, ble gravid igjen etter SAen i januar uten mens imellom. Og denne gangen har jeg troen! Skummelt å tenke sånn, men følelsen er bare helt annerledes enn den var de to gangene jeg mistet. Kvalmen er også for alvor til stede slik den var i første svangerskap som var ukomplisert (hadde nesten ikke symptomer de to gangene jeg mistet). Skal på UL neste fredag og håper på bankende hjerte da ❤️ Skikkelig trist å høre at du mister igjen nå, det er veldig vondt uansett hvor tidlig det er :( satser på at neste spire sitter helt til mål ❤️
 
Jeg er trådstarter og 5+3 på vei nå, ble gravid igjen etter SAen i januar uten mens imellom. Og denne gangen har jeg troen! Skummelt å tenke sånn, men følelsen er bare helt annerledes enn den var de to gangene jeg mistet. Kvalmen er også for alvor til stede slik den var i første svangerskap som var ukomplisert (hadde nesten ikke symptomer de to gangene jeg mistet). Skal på UL neste fredag og håper på bankende hjerte da ❤️ Skikkelig trist å høre at du mister igjen nå, det er veldig vondt uansett hvor tidlig det er :( satser på at neste spire sitter helt til mål ❤️
Jeg kjenner at jeg var litt usikker denne gangen ja, følte at både testene og symptomene var så vage. Men hadde jo håpet. Krysser fingrene for 2022 baby - tror jeg vil prøve å unngå selve julen, som sikkert blir første mulighet nå :banghead:
 
vi fikk førstemann rimelig enkelt, men da vi ville ha nr 2 ble veien lang..
mistet 4 ggr på rad før det endelig gikk bra ❤️

det er vanskelig, men hold motet oppe ❤️ fikk hele tiden høre at det ville gå bra tilslutt og det gjorde det! ❤️
 
Back
Topp