Gravid etter sterilisering?

*bolledei*

Elsker forumet
Mannen steriliserte seg for 10 dager siden. Vet man skal beskytte seg i tre mnd etter inngrepet. Men hvor sjanse er det å bli gravid rett etter inngrepet? Noen som har blitt det?

Er det ikke sånn at man må ha så så mange utløsningen etterpå for så å dra til lege og sjekke spermen?
Hvis det er tilfelle er jo sjansen der om man har El.

Barnefar og søstra hans er eit tilfelle av samleie etter sterilisering.. :P

Ja, venninna mi ble gravid etter at mannen hadde sterilisert seg.

Man MÅ vente til alle sædprøvene man leverer inn til laben er godkjent for "null liv"...og i deres tilfelle tror jeg det tok 7 mnd...

Mannen her ble sterilisert i september og han skal levere sædprøve i desember for å sjekke om det er noe liv der. Venter nok en stund til før vi slutter med annen prevensjon ja, for å være helt sikker.

Vet om en del barn som er produkt av det ja...

Sent from my iPhone using BV Forum

Legen min sa at man måtte bruke prevensjon i godt over 6 mnd etter sterilisering (av mann).

Er vel ganske vanlig at det kan ta ca 6 mndr før man er steril, og det har litt med antall utløsninger også tror jeg. Må vel leveres sædprøver 2 eller 3 ganger?

Han skal ha minimum så så mange tømminger før det er 'trygt'.
Før var det vel 20, nå tror jeg det er 50 tømminger.

Det kan ta opptil 9 mnd faktisk. Det tryggeste er å levere sædprøve.

Barnefar og søstra hans er eit tilfelle av samleie etter sterilisering.. :P
Uff... Måtte lese denne flere ganger fører skjønte at det ikke var noe ekkelt det var snakk om. Trøtt sa du??

Uff... Måtte lese denne flere ganger fører skjønte at det ikke var noe ekkelt det var snakk om. Trøtt sa du??
Haha:D måtte lese den 5 ganger tror jeg.

Ikke lenge siden mannen min plutselig fikk en uventet lillebror :-) selv om faren er sterilisert!

Back
Topp