Gravid etter spiral

Et nytt tilskudd

Flørter med forumet
Jeg hadde spiral i nesten 2 år, men etter mye cyster og plager fjernet jeg den i september i fjord da den snudde seg og sto plutselig feil vei.
Fikk mensen 2 dager etter jeg fjerna den.
Lurer på om det er flere som har brukt lang tid eller hatt vanskeligheter med å bli gravid etter det?
Vi har prøvd å bli gravide siden oktober i fjord. Vet det kan ta opptil et år og kanskje 2 år før man blir gravid etter spiral (noe gynekolog fortalte meg) men blir litt utålmodig og syklusen min er litt rar, har plutselig 2 lange sykluser med EL på syklusdag 16-17... vet det kan ta tid før det blir stabilt men har hatt regelmessig syklus på 24-26 dager siden jeg fjerna spiralen, før nå de siste 3 syklusen... noen i samme båt som vil dele erfaringer?
 
Tok ut spiral i desember , hatt den i 3 år. Ble gravid i mars , men MA i april. Ble igjen gravid 2 mnd etter . Mens var i syklus selv etter MA , altså den kom når den skulle . Selv etter MA så kom mens etter 3 uker . Så har vel relativt stabil syklus uansett hva som skjer . Hadde sikkert blitt gravid på 1 prøve periode også , men samboern rakk ikke hjem fra jobb for 1,5 dag senere etter positiv eggløsningstest . Men neste mnd så testa jeg oftere og han rakk hjem .

Brukte ikke EL test etter spiral uttak , bare etter MA .
 
Back
Topp