Gravid etter SA

Ikke enda... Er i PP2, skulle hatt mensen på lørdag, men ingenting og ingen positiv test... :playful:

Blir ikke helt klok på denne kroppen lengre :banghead:
 
Prøveperiode 2 etter MA/SA.
 
Bør man vente til man har hatt mensen en gang etter SA?

Vet at de sa det tidligere, men forstår at de kanskje har gått litt bort fra det nå.
 
Bør man vente til man har hatt mensen en gang etter SA?

Vet at de sa det tidligere, men forstår at de kanskje har gått litt bort fra det nå.

Legen min sa at man burde vente fordi det da ble lettere å sette termin ut fra mensen. Som hun sa var det ingen annen grunn til å vente.
 
50 dager etter sa hadde jeg første EL, spira satt som et skudd :)
 
Siste blødning var spontanaborten. Hun er 16 mnd nå :happy:

Eggløsning nå i helga kjennes det ut som, så da har vi tatt sjansen og hoppet i det igjen:knegg: 2 uker siden SA i dag. Da er det bare å vente i spenning på om det blir :dummy: Men siden vi ikke er så unge lengre er nok ikke sjansen så stor.
 
Ble gravid på første eggløsningen etter SAen. Den kom på cd17 regnet ut fra første blødning (av aborten).
 
Eggløsning nå i helga kjennes det ut som, så da har vi tatt sjansen og hoppet i det igjen:knegg: 2 uker siden SA i dag. Da er det bare å vente i spenning på om det blir :dummy: Men siden vi ikke er så unge lengre er nok ikke sjansen så stor.
Jeg krysser fingrene:Heartred
 
Tusen takk:Heartred
Rart hvordan livet endrer seg.

Skulle ikke ha flere barn, ble plutselig gravid likevel. Mistet etter 6 uker - og plutselig føles det helt tomt og forferdelig at det ikke skal komme en ny :dummy:
Kan kjenne følelsen! Bare at vi ikke skulle starte å prøve. Etter spontanaborten ble det til at vi likevel ønsket å prøve:shy: håper det klaffer for dere:dummy:
 
Er nå på på 8. syklus etter spontanaborten. Ser mange poster rosenrøde historier om å bli gravide rett etter, men det finnes noen som ikke blir det også altså Sånn i tilfelle du er en av oss som ting lar vente på seg for… Jeg følte i hvertfall mye på det at jeg ikke ble gravis igjen kjapt!
 
Er nå på på 8. syklus etter spontanaborten. Ser mange poster rosenrøde historier om å bli gravide rett etter, men det finnes noen som ikke blir det også altså Sånn i tilfelle du er en av oss som ting lar vente på seg for… Jeg følte i hvertfall mye på det at jeg ikke ble gravis igjen kjapt!

Jeg er i samme klubb. For min del tok det ett år og to uker fra MA, og til jeg satt med positiv test. Følte "alle" ble gravide med en gang etterpå, så jeg synes det var psykisk tungt periodevis mens vi prøvde etterpå. Jeg har pcos da, og måtte til slutt få hjelp med letrezol for å få eggløsning da jeg gikk fra å ha sykluser på ,30-40dager til 50-70 dager. Håper det går fortere for dere! Med hjelp ble jeg gravid på andre syklus og jeg er nå 25+6 :)
 
Jeg er i samme klubb. For min del tok det ett år og to uker fra MA, og til jeg satt med positiv test. Følte "alle" ble gravide med en gang etterpå, så jeg synes det var psykisk tungt periodevis mens vi prøvde etterpå. Jeg har pcos da, og måtte til slutt få hjelp med letrezol for å få eggløsning da jeg gikk fra å ha sykluser på ,30-40dager til 50-70 dager. Håper det går fortere for dere! Med hjelp ble jeg gravid på andre syklus og jeg er nå 25+6 :)

Så godt å høre at det gikk veien for deg ❤️ Jeg har eggløsning har vel bare ikke klaffa da. Har fortsatt trua!
 
Så godt å høre at det gikk veien for deg ❤️ Jeg har eggløsning har vel bare ikke klaffa da. Har fortsatt trua!

Ja, da håper jeg du plutselig sitter med Positiv test i hånden :) Gynekologen sa til oss at vi hadde alle forutsetninger for å lykkes iom at vi hadde greid å bli gravide to ganger selv men at det av og til kunne ta litt tid for kroppen å bli klar igjen.
 
Noen her som mistet ganske tidlig i svangerskapet? Hvordan var syklusen etterpå og har dere blitt gravid igjen raskt?

Her mistet jeg før uke 5 i forrige PP (kalles vel kjemisk da, selv om graviditeten ble bekreftet ved innvendig UL gyn-time dagen før SA). Jeg har ikke tatt EL-tester denne PP, siden SA var 16.10 (første fulle blødningsdag). Hadde likevel et par runder i høyet for gøy omkring det som i normal syklus ville vært EL (bla CD 15) og da var det tydelig EL-slim også. Hvis syklusen er normal skulle mens ha kommet fredag, men ingen mens i sikte enn så lenge. Har likevel negative tester i går og i dag (CD29 og CD30). Har også hatt typisk menskramper i 3 dager nå. På sist graviditet fikk jeg positiv test på CD29, mens med nr. 1 fikk jeg ikke positive tester før CD31. Spørsmålet er vel om det er SA som har tullet til systemet eller om jeg er gravid? Erfaringer?
 
Jeg hadde sa uke 7 24.oktober, ferdig med blødningene 27.oktober. Mistenkte el allerede 30-31.oktober. Mistenker at jeg hadde rett, for igår fikk jeg sterk positiv test! Bare 6 uker etter SA! :Heartred
 
Jeg har nylig vært gjennom medisinsk abort. På sykehuset anbefalte de å vente til etter første mens å prøve igjen. Jeg fikk ingen god forklaring på hvorfor. Noen som vet? Virker som mange her har fått tommel opp på å forsøke igjen på første eggløsning, så virker som det er litt ulik praksis. Vil så gjerne prøve igjen så fort som mulig :Heartred
 
Back
Topp