Gravid etter refertilisering av mannen

Guest
Hei! Mannen min vurderer sterkt å refertilisere seg. Han steriliserte seg for ca ett år siden, da vi var sikker på at vi ikke ønsket flere barn. Nå har vi imidlertid, mot alle odds, ombestemt oss. Hvordan er prognosene for at vi skal lykkes med å bli gravide? Vi er friske og relativt unge, 29 og 36 år. Har to barn fra før, som begge ble til på første forsøk. Finner lite info om dette på nettet. Vil det ta veldig lang tid å bli gravide (vet at det ikke finnes noe fasitsvar) ? På forhånd takk for svar:)
 
Heisan!
Jeg er faktisk ikke sikker på hvor stor sjansen er for "refertilisering".Det er en enklere operasjon for menn, enn for kvinner - dvs der er større sjanse for at det skulle kunne lykkes igjen, siden det er han som da må reopereres.
Jeg ville tatt kontakt med fastlegen, evt en urolog ifht info om dette.
De vil helt sikkert kunne gi et bedre svar.

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Jeg og min samboer var igjennom dette i begynnelsen av mai. Jeg er 26, og han er 38år. Har 4 barn fra før.. Han steriliserte seg for 3 år siden, og tok omgjøringen beg av mai 2012. 9 juni hadde jeg positiv graviditetstest! Trodde ikke det skulle være mulig så kjapt, mirakel mener nå jeg :-) Så jeg vil anbefale det. Han gjorde det i Sandnes, og vi betalte 13 000,- Masse lykke til :-)
 
Hei, Samboeren min refertiliserte seg i begynnelsen av Mai. Han "kuttet strengen" for ca 10år siden. Han er 38 og jeg 27. Har enda ikke positiv test.. Håper det blir snart, men får smøre oss med tålmodighet. Kanskje det tar lengre tid siden han har gått så lenge før refertiliseringen.. Håper bare vi får det til!
 
Back
Topp