Gravid etter prevensjon

Mia00

Blir kjent med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Noen erfaringer med å bli gravid etter fjerning av p-stav? evt. andre prevensjonsmidler? skal fjerne min p-stav neste uke og er veldig spent på hvordan syklusen min blir etter det.

Aldri hatt pstav. Kun gått på vanlig p piller og minipille. Ble gravid på første syklus. Fikk aldri mensen igjen men var gravid innen et par uker.

Ikke brukt p-stav men gikk på p-piller. Var pillefri fra august og ble gravid i februar. Så ble gravid etter 7 mnd da, det føltes som en evighet :wacky:

Jeg har hatt p-stav, men prøvde ikke å bli gravid etter at jeg tok den ut. Da brukte vi kondom i lengre tid. Litt usikker på hvordan syklusen ble, tenkte ikke så mye over det på den tida. Men har uregelmessige sykluser nå, så hadde sikkert det da óg :meh:

Kanskje ikke så mye til hjelp :hilarious:

Har ikke brukt p-stav, men brukte p-ring før mitt første svangerskap. Kom rett inn i vanlig syklus, hadde en mens 3 uker etter slutt og ble så gravid med en gang.

Har ingen erfaring med p-stav, men med p-piller og p-sprøyte.
Med piller sluttet jeg i februar-16, gikk rett inn i normal syklus og ble gravid i juni-16.
Med p-sprøyte tok jeg siste sprøyta i April-17. Feb -18 hadde jeg fortsatt ikke fått tilbake eggløsning, og fikk derfor hjelp med medisiner for å få i gang syklus igjen. Tilbake i syklus April-18 og gravid november-18.

Er individuelt hvordan kroppen reagerer på prevensjonsslutt, men gyn sa til meg at p-stav og p-sprøyter gjerne henger lengre i kroppen og kan tulle med syklusen en god stund.
Krysser dog fingrene for at du kommer raskt tilbake i naturlig syklus :)

Hei! Jeg har hatt to runder med p-stav, hver av gangene hadde jeg den i ca. 2 år. Da vi skulle prøve på sønnen vår, satt spiren på pp 2 etter jeg tok den ut. Nå er vi i gang med å prøve på nummer to, og jeg tok ut pstaven i desember. Ble gravid før jeg rakk å få mens, men mistet dessverre. Så vet ikke helt hvordan syklusen kommer på plass, men jeg har jo åpenbart fått eggløsning og mulighet til å bli gravid fort. Masse lykke til :)

Jeg har kun erfaring med piller.

Jeg sluttet på yasmin, og gikk rett inn i gammel syklus. EL to uker etter pilleslutt, og mensen to uker etter der igjen. Ble gravid etter 6 mnd.

Nå sluttet jeg på cerazette for tre uker siden. Fikk EL to uker etter pilleslutt, og venter i spenning.

Da jeg var 19 rota jeg bort p-pilleresepten min i flyttelasset. Tenkte jeg umulig kunne bli gravid med bare to uker uten piller. Resultatet er straks 11 år :hilarious:

Denne gangen tok jeg psprøyte frem til mars 2018. Fikk mensen igjen desember 2018. Ustabile sykluser som varierte fra 15 til 45 dager frem til september 2019. Begynte aktiv prøving november, og er fortsatt ikke gravid.

Sluttet på p-pillen i januar, ble gravid i juli hadde gått på p-piller i 10 år da, så tok lang tid før kroppen ble i syklus!

Noen erfaringer med å bli gravid etter fjerning av p-stav? evt. andre prevensjonsmidler? skal fjerne min p-stav neste uke og er veldig spent på hvordan syklusen min blir etter det.
Hei. Jeg har brukt p-stav i mange år! Alltid blitt gravid innen 2 mnd før. Nå er jeg blitt 38 år og mannen min og jeg skal prøve på en liten en sammen. 2 år siden vi traff hverandre og nå føler vi tiden er inne. Tok ut p-stav på torsdag, positiv eggløsningstest i dag Så nå får vi bare håpe på det beste aldri brydd meg om sykluser før. Fått 4 barn. Så dette med å følge med på syklus blir nytt for meg men nå føler jeg at jeg er blitt så gammel at jeg må prøve å følge med litt! Håper jeg bare ikke blir helt desperat
Lykke til med prøvinga❤️

Hei. Jeg har brukt p-stav i mange år! Alltid blitt gravid innen 2 mnd før. Nå er jeg blitt 38 år og mannen min og jeg skal prøve på en liten en sammen. 2 år siden vi traff hverandre og nå føler vi tiden er inne. Tok ut p-stav på torsdag, positiv eggløsningstest i dag Så nå får vi bare håpe på det beste aldri brydd meg om sykluser før. Fått 4 barn. Så dette med å følge med på syklus blir nytt for meg men nå føler jeg at jeg er blitt så gammel at jeg må prøve å følge med litt! Håper jeg bare ikke blir helt desperat
Lykke til med prøvinga❤️

tusen takk for svar :Heartred veldig kjekt å høre andres erfaring, da jeg bare er 20 år og prøver å bli gravid med min første:Heartred lykke til til dere også!

Jeg tok ut hormonspiral på fredag, hatt blødning siden i går (gyn. mente jeg kom til å få det uten at det var mensen, kun en reaksjon på uttaket). Har ingen tester, så får ikke testet for EL, men venter i spenning på å komme igang med prøvingen....

Back
Topp