Gravid etter p-pilleslutt

StineH

Elsker forumet
Hei på dere!
Sist jeg ble gravid gikk jeg ikke på noen form for prevansjon. Denne gangen har jeg brukt p-piller mer eller mindre 3 år i strekk (mikrogynon). Sluttet for 3 dager siden i håp om å klare å bli gravid i April/Mai.
Dere som har sluttet på p-piller for å bli gravide og blitt gravide - Hvor lang tid tok det for dere?
Jeg er forberedt på at det tar den tiden det tar, og at kroppen trenger den tiden den trenger - Men jeg er nysgjerrig, litt utålmodig og veldig, veldig klar for å bli gravid igjen! :D

Vi brukte 5 mnd på å bli gravide. Jeg hadde gått på P-piller mer eller mindre i ca 13 år. Vet ikke om det er noe forskjell på hvor lenge man har gått på det, men jeg rakk aldri å få stabil syklus før jeg ble gravid. Begynte med el testing, men følte jeg aldri traff på dagen, glemte å teste osv osv, så det ble bare ett stressmoment for meg. Til slutt så sluttet jeg på de, og bestemte meg for å la naturen gå sin gang. Og så la vi inn støtet på 3 ukers ferie i sommer :D har du sluttet enda? For min psykolog sa at man er ekstremt fruktbar rett etter pilleslutt, og det er derfor så mange som slurver med pillen blir gravid. Hvis du ikke har sluttet enda så må du planlegge :D :D

Her skjedde det på 4 EL:) Fikk igjen eggløsningen allerede første blødning etter pilleslutt. Hadde gått på yasmin i nesten sju år..

Jeg sluttet på pillen i mars 2013 og ble gravid i mars 2014 ;) Fikk ikke igjen mens etter pilleslutt og ble til slutt sendt til utredning mdet viste seg at jeg hadde cyster på eggstokkene. Etter en operasjon i desember hvor den ene eggstokken ble fjernet klaffet det på første EL etterpå ;)

Dette er kanskje ikke så positivt da, men vi brukte ca 2 år etter pilleslutt.. hadde gått på p-piller i 8 år.. (men hadde også veldig uregelmessig mens og vi tok det i perioder litt mer med ro for ikke å stresse med å bli gravid.. orker ikke noen utredning, men hadde tenkt det den høsten, men ble gravid sommeren før)

Jeg begynte med p-piller for 12år siden, og har brukt det i strekk helt til den 21/9-14. 23/9-14 er min første dag i siste mens - er nå 20 uker på vei så her smalt det på første forsøk ;-) <3

3 mnd, brukt P-ring i 2 år, hatt litt avbrekk, så ring, piller plaster og spiral :-P bynte når jeg var 14, og skal sies at det var pga kviser, er 29 nå, så gått på det i noen år nå. Av piller brukte jeg Diane.

Sluttet på P-pilla for noen år siden, tokk 7 mnd før mens kom, men nå, når jeg slutta etter å ha brukt ring fram til mai 2014, så hadde jeg vanlig mens rett etter :-)

brukte piller i ca 8 år, tok vel rundt 7-8 månder før spiren satt. etter å ha brukt hormonspiral i ca 4,5 år tok det ca 4 månder før vi ble gravid, men det endte dessverre i en abort. så gikk det 3-4 månder før neste spire satt.

Jeg begynte med p-piller for 12år siden, og har brukt det i strekk helt til den 21/9-14. 23/9-14 er min første dag i siste mens - er nå 20 uker på vei så her smalt det på første forsøk ;-) <3
Man er superfruktbar rett etter pillestopp. Det skal jeg ha i tankene neste gang i hvertfall ;) :D

Klaffa på første normale syklus. :-) Hadde to ganske tette menstruasjoner rett etter pilleslutt, så ble jeg gravid på EL etter den andre. Fra siste pille til befruktning gikk det kanskje knappe to mnd.

Her klaffa det på første EL, til samboer sin store forskrekkelse :p Han gledet seg til en lang prøve periode. Ha ha.. 12 år på p-pille

Takk for alle svar jenter! :D
At man er superfruktbar rett etter pilleslutt visste jeg ikke - men vi ligger godt an da, er på tredje dagen uten pille i dag og vel, det har ikke manglet på prøving for å si det sånn =P

Våknet i dag med en liten blødning, men regner med at det er helt normalt etter å ha sluttet?
Så nå er det bare å fortsette den gode trenden frem til lille spire sitter.

Ønsker dere en flott valentinesdag <3

At man er superfruktbar rett etter pilleslutt visste jeg ikke - men vi ligger godt an da, er på tredje dagen uten pille i dag og vel, det har ikke manglet på prøving for å si det sånn =P

Våknet i dag med en liten blødning, men regner med at det er helt normalt etter å ha sluttet?

Ja de blødningene kan jo komme og gå uregelmessig, kan bety noe men trenger jo heller ikke å gjøre det. Lykke til med prøvingen :)

Ble gravid med nr tre på første el etter p-pilleslutt :) hadde da gått på de i 7 år! Med nr to tok det 8 el før jeg ble gravid etter pilleslutt.. Og med nr en ble jeg gravid på 2 el.

Jeg hadde gått på P piller i ca 6 år og fikk positiv graviditetstest ca 6 uker etter at jeg slutter :) så her gikk det på første forsøk :)

Åhh, spennende å høre altså! :D
Håper på januarbaby - Det hadde passet best sånn rent praktisk, men jeg skal ikke være kravstor :D

Hvis du nettop har slutta og du får liten blødning, så er det sikkert din vanlige mens som du ville fått med den pillefrie uka :-) men hadde vert så morro om det satt med en gang da x)

Gått på pillen i 8 år og hadde en periode med mens etter pilleslutt før jeg ble gravid :) så er gikk det rimelig kjapt. Vi tok det veldig med ro og stresset ikke. Tok ingen EL tester, bare lot det gå som det går :) vi hadde det ikke travelt :p

Back
Topp