Gravid etter minipille

A

Anonym321

Guest
Jeg har gått på minipille i nesten to år. Sluttet for 4 uker siden. Hadde en liten blødning 13-17 juli også igjen 24-29 juli. Vet ikke om det har vært mensen eller hva:-p men hvor lang tid har dere brukt etter minipille på å komme inn i normal syklus og blitt gravid?
I 4 dager no har jeg hatt veldig mye stikkinger i livmor og murring i korsryggen. Har bare hatt den stikningen før når jeg har vært gravid:-p men tror ikke jeg kan være gravid når jeg har blødd så nylig? Mange spørsmål:-p men dere med erfaring fyr gjerne løs

Her gikk det 1 mnd før mensen kom tilbake og kom regelmessig en gang i mnd. Tok 5 mnd før eg ble gravid. Har nå termin 16 november.

Kan være eggløsningssmerter, f.eks. men ta en test, så er du sikker :)

Fikk en menstruasjon til "vanlig " tid, neste kom aldri.

Jeg har gått på minipille i nesten to år. Sluttet for 4 uker siden. Hadde en liten blødning 13-17 juli også igjen 24-29 juli. Vet ikke om det har vært mensen eller hva:p men hvor lang tid har dere brukt etter minipille på å komme inn i normal syklus og blitt gravid?
I 4 dager no har jeg hatt veldig mye stikkinger i livmor og murring i korsryggen. Har bare hatt den stikningen før når jeg har vært gravid:p men tror ikke jeg kan være gravid når jeg har blødd så nylig? Mange spørsmål:p men dere med erfaring fyr gjerne løs
Hos meg tok det noen måneder før det ble regelmessig syklus på ca 31 dager ☺️ hadde ett par veldig korte, og så en laaaang syklus før det "normaliserte" seg ☺️

Tenkte det samme, men eggløsningsmerter i så mange dager? Også har jeg ingen slim :p

Ikke sikkert kroppen er helt i rute enda, så kan være alt mulig :p men ville testet i tilfelle altså. :)

Jeg har gått på minipille i nesten to år. Sluttet for 4 uker siden. Hadde en liten blødning 13-17 juli også igjen 24-29 juli. Vet ikke om det har vært mensen eller hva:p men hvor lang tid har dere brukt etter minipille på å komme inn i normal syklus og blitt gravid?
I 4 dager no har jeg hatt veldig mye stikkinger i livmor og murring i korsryggen. Har bare hatt den stikningen før når jeg har vært gravid:p men tror ikke jeg kan være gravid når jeg har blødd så nylig? Mange spørsmål:p men dere med erfaring fyr gjerne løs
Sluttet på minipille mitt i en syklus og fikk da en lengre syklus enn vanlig (endte opp på 40 dager kontra 30/31 dagers normal syklus).
Neste måned var den på 31 dager og måneden etter der på 26 dager. Siste syklus før jeg ble gravid var også kortere (28 dager) før spiren satt på pp 4 :dummy:

Oppdatering :-p tok eggløsningstest i dag som viste svak positiv. Forsto da at den ikke va positiv:-p men tror jeg kan ha hatt eggløsning disse dagene, for i går kveld ble det veldig vondt rundt Høyre eggstokk og i dag har jeg ikke smerter. Er det vanlig det kommer to streker på eggløsningstester? Aldri tatt det før:-p med førstemann ble jeg gravid på pillen og andre gang på første pp så aldri trengt:chicken: bruke make sure sine

Oppdatering :p tok eggløsningstest i dag som viste svak positiv. Forsto da at den ikke va positiv:p men tror jeg kan ha hatt eggløsning disse dagene, for i går kveld ble det veldig vondt rundt Høyre eggstokk og i dag har jeg ikke smerter. Er det vanlig det kommer to streker på eggløsningstester? Aldri tatt det før:p med førstemann ble jeg gravid på pillen og andre gang på første pp så aldri trengt:chicken: bruke make sure sine
Kommer alltid to streker på eggløsningstester ja. Teststreken skal være like sterk som eller sterkere enn kontrollstreken for at den skal være positiv :)

Etter minipille var min første syklus på ca 50 dager, ble gravid den syklusen (men det holdt ikke helt i mål). Ble gravid fem sykluser etterpå igjen (to friske jenter).
Sluttet nylig på minipille igjen og hadde en blødning etter 17 dager, og ble gravid syklusen deretter (endte i SA). Nå har jeg min første mens etter SA, og prøver på igjen snart.
Så det kan gå ganske fort, men helt normalt at kroppen jobber seg inn i normal syklus en stund etter pilleslutt. Da jeg testet etter EL da jeg sluttet første gangen, hadde jeg flere «nesten positive» tester over en lengre periode, før den ble skikkelig positiv. Med «nesten positive» mener jeg at jeg fikk ganske rosa strek, men ikke sterkere enn kontrollstreken (ergo negativ test).

Sluttet April ifjord, kroppen tullet veldig i startej og fikk veldig korte sykluser med lutealfase på bare 7-9dager. Korte og rar mens, og ekstreme eggløsningssmerter. Ble gravid august som jeg mistet i uke 5, gravid igjen i september som ble født for 2måneder siden

Back
Topp