Gravid etter MA

håperpå2016baby

Flørter med forumet
Jeg hadde desverre en MA for 6 uker siden. Jeg var kommet til uke 15, men fosteret bare til uke 8.. Utrolig tøff periode å gå gjennom, er fortsatt veldig vondt og føler at absolutt ALLE rundt meg er gravid..
Men det jeg lurer på.. Vi ble rådet til å vente 6 uker før vi startet på prøvingen igjen. Jeg sluttet å blø ca 14 dager etter cytotec-behandlingen, og har ikke fått igjen mensen. Har spottet pittelitt siden i går. Mannen kommer hjem fra jobb (er på båt) om noen få dager og vi vil gjerne starte prøvingen med en gang siden det nå har gått 6 uker. Men er det "farlig" hvis jeg blir gravid med en gang uten å få tilbake mensen? Kan det være en større risiko for å miste igjen...? Siden mannen er mye borte gjennom jobb er jeg litt stresset med å bli fort gravid og kjenner jeg ikke har tålmodighet til å vente på mensen..

Vett ikke men ville bare si jeg håper spiren sitter fort:)

Eg hadde ein sa i mai og blei gravid me ein gong uten mens mellom og i dag er eg 9 veke på vei :) So lenge du føle deg klar so berre kjør på;)

Såvidt jeg forstår, er den viktigere grunnen til å vente på mensen at det gir noe å beregne termin ut fra. Det er også en mulighet for restblødninger som ser ut som en mens eller en SA, og gjør det enda vanskeligst å vite om du er gravid eller ikke. Ul fikser det etter hvert, men det kan tære på psyken din å gruble i ukesvis.

Det kan også skje at graviditetstester viser falsk positiv lenge etter en MA, så for å finne ut om du kan stole på testene kan det være greit å ta en nå mens du vet at den skal være negativ.

Det er IKKE økt risiko for MA/SA etter at du mistet en gang, og det er IKKE økt risiko for skade eller sykdom. (Jepp, jeg har lest altfor mye om dette.)

Back
Topp