Gravid etter MA/SA/BO o.l., når ble du det? Avstemning.

Lykkepjuska

Elsker forumet
Jeg har nettopp(4uker siden) hatt en MA og måtte ta abort. Vi har bestemt oss for å prøve igjen. Nå har jeg forsøkt å lete etter fakta for når en ny graviditet kom, uten hell. Derfor opprettet jeg en avstemning her, litt fordi jeg ønsker å se hva jeg kan forvente!

Legg gjerne igjen en kommentar på hvor langt du var, om du valgte å prøve på'n igjen med en gang o.l.


Jeg er klar over at mange leger ikke anbefaler en ny graviditet med en gang, men vi har tatt valget å gjøre det, jeg vil altså ikke ha noen moralpreken!  ;-)


På forhånd takk for at du deltok i mitt lille forskningsprosjekt!


JEG ER GRAVID IGJEN, etter to sykluser! =) Hurra!!!!!!!
 


Lykkepjuska skrev:
Jeg har nettopp(4uker siden) hatt en MA og måtte ta abort. Vi har bestemt oss for å prøve igjen. Nå har jeg forsøkt å lete etter fakta for når en ny graviditet kom, uten hell. Derfor opprettet jeg en avstemning her, litt fordi jeg ønsker å se hva jeg kan forvente!

Legg gjerne igjen en kommentar på hvor langt du var, om du valgte å prøve på'n igjen med en gang o.l.


Jeg er klar over at mange leger ikke anbefaler en ny graviditet med en gang, men vi har tatt valget å gjøre det, jeg vil altså ikke ha noen moralpreken!  ;-)


tydeligvis gravid igjen etter 1 mens, men ser ut som jeg mister like tidlig denne gangen..(blør og har menssmerter i skrivende stund:(
 
Hadde MA og utskraping i uke 13. Ble gravid igjen før jeg fikk mens.. testa positivt 24 dager etter utskraping.. Prøvde ikke da. Hadde tenkt å vente til etter mens.. men det skjedde og jeg har nå en nyyyydelig datter.
 
Jeg tenkte å svare flere ganger siden jeg har hatt flere MAer hehe, men det gikk ikke du.. Uansett - etter siste MA: Ikke gravid selv etter 12 sykluser..
 


*ønskergullnr2* skrev:
Jeg tenkte å svare flere ganger siden jeg har hatt flere MAer hehe, men det gikk ikke du.. Uansett - etter siste MA: Ikke gravid selv etter 12 sykluser..



Åh, men du, ventet du eller prøvde du på med en gang? Resulterte det da i MA?
 
Jeg hadde en SA i juni, og ble gravid i november. Jeg svarte 4-6 sykluser på avstemningen, men det stemmer i grunnen ikke i det hele tatt ;) Samboer jobber på sjøen, og er borte 4 uker, og så hjemme 4 uker. Dermed fikk vi bare prøvd annenhver mnd, så egentlig satt det på tredje "forsøk" etter SA (hadde 2 mensperioder).

Lykke til! :)
 
Jeg mistet i februar, ca 5 uker på vei, og fikk positiv test igjen i mars.
Hadde ikke mensen i mellom.
Sitter nå med en nydelig gutt på 14 mnd:)
 


Lykkepjuska skrev:
Jeg har nettopp(4uker siden) hatt en MA og måtte ta abort. Vi har bestemt oss for å prøve igjen. Nå har jeg forsøkt å lete etter fakta for når en ny graviditet kom, uten hell. Derfor opprettet jeg en avstemning her, litt fordi jeg ønsker å se hva jeg kan forvente!

Legg gjerne igjen en kommentar på hvor langt du var, om du valgte å prøve på'n igjen med en gang o.l.


Jeg er klar over at mange leger ikke anbefaler en ny graviditet med en gang, men vi har tatt valget å gjøre det, jeg vil altså ikke ha noen moralpreken!  ;-)


På forhånd takk for at du deltok i mitt lille forskningsprosjekt!


Ble gravid etter jeg sluttet å blø, men skulle nok tatt legens råd og ventet 2-3 sykluser. Endte opp med Exu og indre blødninger som det tok 1 mnd etter jeg ble gravid før de fant ut av.
 
Uff.. Maks uheldig du da...!  Er ex.u. jeg er mest redd for nå også. Men jeg bare må prøve igjen nå med en gang, hvis ikke drukner jeg i sorgen. Den som intet våger intet vinner. Har bare bestemt meg for at jeg ikke skal bli så knytta til graviditen før uke 12 og jeg har sett at alt er bra. Men skjærer det seg igjen, så venter jeg et par tre måneder tror jeg.

Gratulerer med baby i magen! =)
 


Siljemor88 skrev:
Jeg mistet i februar, ca 5 uker på vei, og fikk positiv test igjen i mars.
Hadde ikke mensen i mellom.
Sitter nå med en nydelig gutt på 14 mnd:)


Så godt med sånne solskinnshistorier!! =)
 
Etter sa'en min fikk jeg mensen tilbake etter 4 uker, og ble gravid på første forsøk.

Nå har jeg nettopp fått mensen tilbake etter ma'en, tok hele 6 lange uker denne gangen, og her krysser jeg fingrene for at jeg er like heldig nå og at det klaffer på første el :)

Håper det klaffer fort for dere! <3
 


Lykkepjuska skrev:


*ønskergullnr2* skrev:
Jeg tenkte å svare flere ganger siden jeg har hatt flere MAer hehe, men det gikk ikke du.. Uansett - etter siste MA: Ikke gravid selv etter 12 sykluser..



Åh, men du, ventet du eller prøvde du på med en gang? Resulterte det da i MA?


Jeg prøvde på med en gang egentlig. Vi stresset ikke veldig med det. Resulterte i MA ja, 3 ganger... 

Edit: Etter første MA satte jeg inn spiral for jeg var redd for å miste igjen. Tok den ut etter noen mnd, ble gravid og mistet og så ble jeg gravid og mistet en gang til. Og nå blir jeg ikke gravid..

 
hadde SA i uke 7 og testet positivt etter 4 uker.... hadde bestemt oss or å vente men nå er jeg 28 uker på vei:)))))
 
Uff.. Skjønner ikke hvor du finner styrken til å prøve igjen jeg. Klemmer!
 


canita skrev:
hadde SA i uke 7 og testet positivt etter 4 uker.... hadde bestemt oss or å vente men nå er jeg 28 uker på vei:)))))


Håper jeg tar en deg om en ukes tid! ;-)
 
først SA hadde jeg i begynnelsen av august hadde ikke mensen mellom den og min andre graviditet, men den ente i en SA den også i begynnelsen av oktober. Jeg ble gravid igjen etter en syklus. Legen min sa at det var bare til og prøve for kroppen blir ikke gravid igjen før den er klar for det.
 
jeg hadde MA i august 2011, fikk beskjed fra legen om å vente en mens og så kunne vi prøve på nytt. Begynte å prøve i september og ble gravid i desember, er snart 11 uker på vei nå  og vi har vært på to tidlige UL og sett ei lita reke med hjerte som slåremoticon
 
Åh, så deilig følelse det må være! Å vite at alt er bra!

Gratulerer så mye!
 
Back
Topp