Gravid etter konisering

Fudge

Glad i forumet
Julikulene 2020
Gresskarfrøene2023
Hei jenter!
Vi hadde akkurat begynt prøvingen(PP2) når jeg fikk beskjed om grove celleforandringer, biopsi har vist det samme og må koniseres. 2 mnd ventetid! Har hørt litt forskjellig om hvor lenge man må vente etter konisering før man kan bli gravid. Noen sier 6 mnd, noen sier en kan begynne når blødningen har sluttet. Noen med erfaring? Kjipt å vente i 8 mnd på å komme igang igjen!

Hei!

Var ikke aktiv prøver når jeg ble konisert, men kan ikke huske jeg fikk noen restriksjoner på hvor lenge jeg skulle vente med å bli gravid...? skulle ikke ha samleie/bruke tampong før det hadde gått så så lang tid. Tror jeg ventet 1 mnd før vi hadde samleie :happy:

Var aktiv prøver... Hadde prøvd i 6 mnd når jeg fikk beskjed om grove celleforandringer. Måtte koniseres og hadde litt komplikasjoner i ettertid. Neste uke skal jeg på 6 mnds kontroll etter koniseringen. Ble egentlig anbefalt å vente til den var gjennomført før vi startet med prøving igjen. Så denne mnd er første mnd uten prevensjon (hadde sex, men prøvde ikke aktivt da jeg vil vite at alt er good to go!).

Var aktiv prøver... Hadde prøvd i 6 mnd når jeg fikk beskjed om grove celleforandringer. Måtte koniseres og hadde litt komplikasjoner i ettertid. Neste uke skal jeg på 6 mnds kontroll etter koniseringen. Ble egentlig anbefalt å vente til den var gjennomført før vi startet med prøving igjen. Så denne mnd er første mnd uten prevensjon (hadde sex, men prøvde ikke aktivt da jeg vil vite at alt er good to go!).
Godt at du er ferdig med det! Ser det er risiko for preterm fødsel etter konisering, kan jo hende det er en kombinasjon av både celleprøve kontroll og at livmorhalsen skal bli så sterk som mulig før man blir gravid. Lykke til med kontrollen!

Hei!. Jeg ble konisert oktober i fjor. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte vente 1 år før jeg prøvde å bli gravid. De sier nok litt forskjellig alle sammeno_O:)

Ble konisert i fjor, fikk beskjed om å bare vente til renselsen var over og starte. Anbefaler å vente på svaret da, sånn i tilfelle de må konisere igjen :) Mens du venter ville jeg også tatt første dose hpv-vaksine. Jeg rakk å ta to doser før jeg ble gravid og nå er hpv borte, celleforandringene har ikke kommet tilbake og jeg er nå tilbake i normal 3-års sjekk som alle andre. Ny metode konisering gjør også at det svært sjeldent er fare for for tidlig fødsel pga det :) Hadde to kontroller av livmorhalsen likevel, men den var like lang som andre ikke-koniserte og jeg er derfor ferdig med de kontrollene også.

Back
Topp