Gravid etter keisersnitt?

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Noen som vet hvor lenge man bør vente med å bli gravid etter keisersnitt?? Kan ikke huske de sa noe om det og står heller ikke noe i papirene mine om det. Men var en tanke som slo meg jeg satt å grubla på hvordan det hadde gått om man skulle få enda en overraskelse innen kort tid. Ingen planer om det da :P men tenkte Shit? Kan det være farlig om det skjer?

Lurer på at jeg har sett at man bør vente et år? Fordi livmoren kan revne? Kan godt hende det er feil, jeg bare synes å ha lest det her.

Anbefales å vente ett års tid.

Livmoren bruker såpass lang tid på å leges fullstendig.

Et svangerskap tett etter et ks vil bli et risikosvangerskap.

Sikkert greit å passe på litt og la kroppen hvile litt etter ett ks. Det er jo en ganske stor påkjenning for kroppen og gå gjennom. En ks er jo en operasjon så ett år hvertfall som de andre sier :)

12-18 måneder er det sykehusene/legene anbefaler. Det er en stor påkjenning på livmoren og den gror ikke så veldig raskt. Blir man gravid før 12 måneder, blir det reknet som et risikosvangerskap og risikerer også å bli låst til sengehvile siste 1-2 måned før termin i verste tilfelle. Lurt å vente litt ;)

Usikker på hva som er anbefalt,men jeg ble gravid med nr.2 ca 10mnd etter keisersnitt med førstemann. Jeg er nå 31uker på vei og det har gått fint i fht forrige keisersnitt. Hadde litt smerter i såret en periode når magen vokste mye,men nå ser det helt fint ut:).

Jeg ble gravid først 6 mnd etter ks, var ingen som sa noe på det. Men mistet. Ble så gravid igjen litt over ett år etterpå å er nå i uke 32.

Ste moren min ble gravid 3 mnd etter ks :) de sa ingenting på det og det ble eller ikke kalt risikosvangerskap :) det var da det 3 svangerskapet med ks :)

19 mnd mellom mine to keisersnitt..hadde t-snitt med første så hadde nok vært best å ventet lenger med nr 2, men det gikk jo bra :)

Back
Topp