Gravid etter ivf behandling

Emisbah

Andre møte med forumet
Hei. Lurer litt på om det er stor forskjell på når man er gravid med ivf behandling enn når man blir gravid vanlig? Jeg er 4+1 nå med ivf behandling, og har kjent symptomer ganske tidlig. Er oppblåst, ømme bryst, luktesansen er way over there! Fikk satt inn to egg på andre forsøk.

Det spørs kanskje litt hvilke medisiner du har tatt? Og om du går på lutinus eller noe nå. Ellers vil jeg ikke tro det skal ha så mye å si, uten at jeg vet :)

Jeg er blitt gravid fire ganger nå. De tre første ved ivf, hvor to endte i MA. De to som ente i MA var fryseinsett, altså ikke noen hormoner og slikt i den syklusen. Da hadde jeg ikke særlig symptomer. Den ivf-graviditeten som ble til baby var jeg på hormoner og hadde hatt uttak, og ble overstimulert. Da hadde jeg masse plager med det, svær mage, øm i magen etc. Nå har jeg blitt gravid naturlig, og har like lite symptomer som de to første. De ente altså i MA, men tror ikke det var grunnen til lite symptomer.

Kan være du har to inni der da, da merker man det gjerne mer;) Ikke umulig med to egg :joyful:

Jeg er også gravid etter Ivf, riktignok fryseforsøk. Går på Cyclogest og Estradot og vet jo at symptomene jeg kjenner nå kan stamme fra disse. Sist jeg var gravid gikk jeg på samme støttehormoner fram til uke 9, når jeg sluttet var symptomene like sterke så det kan jo være litt begge deler :)

Hei. Lurer litt på om det er stor forskjell på når man er gravid med ivf behandling enn når man blir gravid vanlig? Jeg er 4+1 nå med ivf behandling, og har kjent symptomer ganske tidlig. Er oppblåst, ømme bryst, luktesansen er way over there! Fikk satt inn to egg på andre forsøk.
Nå har ikke jeg fått satt inn egg da jeg ikke responderte på hormonene som jeg skulle, men hadde 14 dager med Gonal f dose 450 og endte med å ta en inseminering. Det klaffet jo med den insemineringen, men jeg vil si at jeg er mye mer opplåst og rar i formen,spesielt i magen denne gang enn med de 2 eldste som ble til på naturlig måte. Går på cyclogest enda å skal gjøre det frem til uke 9. Om du går på progesteron tilskudd enda du også, så vil jeg tro den har mye å si også.

Nå tar jeg østrogen tre ganger om dagen, progrestron 200mg ×4 pr dag og blodfortynnende. Jeg fikk innsett av fryst blastocyst i styrt syklus, har derfor tatt dette siden siste menstruasjon.
Eneste bivirkning er mindre godtesyk :knegg:

Back
Topp