gravid etter frivillig abort?

_MaMmA_

Blir kjent med forumet
tok en abort i  2010. har det noe å si for å bli gravid? var også gravid i 2011 men da ble d spontan abort. noen som vet om det er vanskeli å bli gravid etter abort?

Jeg vet at for hver abort man tar, minker sjansen mer og mer for å bli gravid! Men vet ikke hva som årsak, eller om det stemmer!

En jeg kjenner tok abort senest i dag og hun har tatt "frivillig" abort sikker 5 - 6 ganger nå og likevel så blir hun lett gravid men jeg har også hørt at flere aborter man tar vanskeligere kan det bli med å bli gravid. Men så har ikke hun gjort noe særlig for å ikke bli gravid heller da . Men at du har tatt en abort tror jeg ikke skal ha noe å si, men visst det er mange og jeg har også hatt sa og ble gravid igjen rett etterpå

Yiggah skrev:
Jeg vet at for hver abort man tar, minker sjansen mer og mer for å bli gravid! Men vet ikke hva som årsak, eller om det stemmer!

Det stemmer ikke. Er ikke noe mindre sjanse for å bli gravid etter en abort. TS, ikke bekymre deg, det skal gå helt fint å bli gravid selv om en har tatt abort tidligere.

Det skal ikke ha noe å si. Jeg snakket med gynekologen min om dette (har hatt fire ufrivillige), og han sa det hadde ikke noe å si for fremtidige graviditeter. 

_MoNa_ skrev:
tok en abort i  2010. har det noe å si for å bli gravid? var også gravid i 2011 men da ble d spontan abort. noen som vet om det er vanskeli å bli gravid etter abort?

Jeg selv tok en abort i slutten av 08 , og nå etter 5 mnd og tre pp så satt spiren og jeg er nå 9 uker på vei , så tror selv ikke det skal være så vanskelig . For meg var det heller det å få en stabil syklus :P

Så det går nok fint å bli gravid igjen selv etter en abort :D Lykke til =)

tror ikke du trenger bekymre deg!!

jeg har hatt operasjoner og fjernet litt her og litt der ,og jeg er gravid 

tror ikke du trenger bekymre deg!!

jeg har hatt operasjoner og fjernet litt her og litt der ,og jeg er gravid 

Jeg ble gravid 3 uker etter en utskrapning grunnet MA.
Har termin om 66 dager =)

Back
Topp