Gravid etter exu.

Bkno6434472

Første møte med forumet
Hei:)
I august i år hadde jeg exu, ble opr. og fikk fjernet eggleder på venstre side. Nå er jeg pånytt gravid, ca. 4+3 uker. Siden lørdag har jeg hatt litt smerter nede i magen på venstre side som kommer og går, altså hvor egglederen er fjernet. Tenkte jo med en gang at dette er en ny exu... Har vært i kontakt med lege som mener at siden smerten er på den siden hvor egglederen er fjernet, er det liten sjangs for at dette er en ny exu, men smerter fra arret i livmoren nå som den utvides. Ble litt roligere etter å ha snakket med lege, men er fortsatt litt bekymret. Er det noen andre som har opplevd dette?
Skal til UL over helga, er så spent!:)

Skjønner at du likevel er bekymret. Selv har jeg ingen erfaringer med dette, men jeg ville nok stolt på det legen sier. :)

Ikke for å skremme deg, men jeg fikk beskjed etter min ex.u. at jeg skulle ringe lege så snart jeg fikk positiv test igjen. Da jeg ble gravid ringte jeg og fikk ul for å sjekke at "prikken" var på rett sted 1 time etter at jeg hadde ringt. Skal gjøre det hvis det blir noen ny graviditet også.
MEN min lille, som hadde total mangel på retningssans, hadde forvillet seg helt inn i buken, den mest sjeldne formen for ex.u. Så er det vel litt forskjell på ex.u. i eggstokk, eggleder og buk vil jeg tro.

Lykke til på ul over helga! Graviditeten etter ex.u.-en min resulterte i ei nydelig lita jente ;)

Jeg hadde EXU i februar. Er nå 16 uker på vei. Hadde samme som deg og fikk tidli UL der alt var fint :-)
Du kan nok puste helt ut :-) lykke til.

Back
Topp