Gravid etter exu - flere?

Akimdai

Elsker forumet
Himmelbarn
Skuddårsspirene 2024
Jeg ble gravid i begynnelsen av mars i år.
Det endte dessverre i en MA/SA (uke 7) og en exu uke 9-10. Var gravid med to stk men mistet begge. Det har vært litt av en opplevelse, men har følt meg utrolig godt ivaretatt etter exu ble oppdaget og operert. Måtte fjerne ene egglederen. Fikk da beskjed at ved positiv test så skal jeg kontakte legen min med en gang, for å få tatt hcg-prøver, samt få henvisning til ultralyd, så den kan tas så tidlig som mulig for å se at graviditeten står i livmoren.

Er jo bare 3+3 nå og regner med den ultralyden ikke tas før i uke 6-ish? Må jo være noe som er såpass stort at det er mulig å se antar jeg.
Ikveld reiser jeg bort og blir vekke med jobben helt til fredagskveld. Så får ikke tatt hcg hos fastlege før uken etter. Deeet stresser meg litt, men er jo ikke noe som endrer utfallet uansett da :)

Flere her som har hatt exu, operert og er gravide igjen?
Vil gjerne høre deres erfaringer med å være gravid igjen, og oppfølging dere får.

Det er jo skummelt! Spesielt er jeg redd for exu i den andre egglederen. Selv om jeg jo vet sjansen er liten (men det var den jo sist gang også).
 
Står i samme situasjon selv :Heartpink
Er 4+3 i dag.
Exu i desember og sa i april.
Var hos lege i dag og tok hcg, skal ta hcg igjen på fredag. Han henviste meg til tidlig ul for å sjekke at det ligger riktig, men vet ikke når jeg får time
 
Så trist at du har mistet to ganger :Heartred
Måtte du fjerne egglederen?

Fint å få målt hcg ihvertfall kan jeg tenke meg. Jeg gleder meg ihvertfall til det. Gir jo en indikasjon om det skulle være noe galt.

Masse lykke til på ultralyd :love017
 
Ja måtte fjerne eggleder, den hadde sprekt så var ikke noe å redde :(
Ja synes det er godt å se hcg stiger, blir litt roligere da.

Takk for det :Heartpink
 
Jeg hadde exu i desember. Hasteoperert lille julaften. Skikkelig dritt. Føler at denne sitter riktig. Er bare 3+6. Men får tidlig ultralyd på automatikk da vi gjør prøverør
 
Jeg hadde exu i desember. Hasteoperert lille julaften. Skikkelig dritt. Føler at denne sitter riktig. Er bare 3+6. Men får tidlig ultralyd på automatikk da vi gjør prøverør
Ekstra dritt rett før jul kan jeg tenke meg! Husker de første dagene etter operasjonen med gru :(

Jeg har også en veldig god følelse denne gangen! Håper den viser seg å stemme. Vi er ca like langt, jeg er 3+5 idag.
 
Føler med deg❤️ Jeg be opperert for exu i oktober og fjernet ene eggleder. Er gravid igjen nå. Forskjellige opplevelser skal sies, da jeg følte på meg at noe var galt sist og at graviditetstestene ikke ble så sterke som de skulle. Denne gangen har ting føltes mer normalt. Jeg skulle faktisk til gyn dagen etter posisiv test for å bli henvist til IVF da vi har prøvd leenge. :) Fikk time for Tul når jeg var 5+2 og da så hun fostersekk og muligens plommesekk, men ikke foster. Noen som har erfaring med tul Så tidlig? Virket som om hun syntes det var noe unormalt og satte opp ny neste tirsdag. Da er jeg er 6+3. Fikk mld om god hcg stigning, men kjenner at jeg er noe nervøs.
 
Føler med deg❤️ Jeg be opperert for exu i oktober og fjernet ene eggleder. Er gravid igjen nå. Forskjellige opplevelser skal sies, da jeg følte på meg at noe var galt sist og at graviditetstestene ikke ble så sterke som de skulle. Denne gangen har ting føltes mer normalt. Jeg skulle faktisk til gyn dagen etter posisiv test for å bli henvist til IVF da vi har prøvd leenge. :) Fikk time for Tul når jeg var 5+2 og da så hun fostersekk og muligens plommesekk, men ikke foster. Noen som har erfaring med tul Så tidlig? Virket som om hun syntes det var noe unormalt og satte opp ny neste tirsdag. Da er jeg er 6+3. Fikk mld om god hcg stigning, men kjenner at jeg er noe nervøs.
Ikke hatt exu, så sniker kanskje litt sånn sett, men mitt inntrykk er at det er helt normalt å knapt se noe som helst så tidlig! God stigning på hcg og fostersekk på riktig sted lyder lovende ❤️
 
Ikke hatt exu, så sniker kanskje litt sånn sett, men mitt inntrykk er at det er helt normalt å knapt se noe som helst så tidlig! God stigning på hcg og fostersekk på riktig sted lyder lovende ❤️
Godt å høre. Satasser på at dette går fint:) ❤️
 
Føler med deg❤️ Jeg be opperert for exu i oktober og fjernet ene eggleder. Er gravid igjen nå. Forskjellige opplevelser skal sies, da jeg følte på meg at noe var galt sist og at graviditetstestene ikke ble så sterke som de skulle. Denne gangen har ting føltes mer normalt. Jeg skulle faktisk til gyn dagen etter posisiv test for å bli henvist til IVF da vi har prøvd leenge. :) Fikk time for Tul når jeg var 5+2 og da så hun fostersekk og muligens plommesekk, men ikke foster. Noen som har erfaring med tul Så tidlig? Virket som om hun syntes det var noe unormalt og satte opp ny neste tirsdag. Da er jeg er 6+3. Fikk mld om god hcg stigning, men kjenner at jeg er noe nervøs.
Enig med snooze her, har også hørt at man må helst være over 6+0 for å ha sjans til å se hjerteslag, helst nærmere 7+0.
God stigning på hcg og fosteranlegg i livmor er jo godt nytt :Heartred
 
Back
Topp