Gravid etter en veldig sein eggløsning

Ariell98

Glad i forumet
Skuddårsspirene 2024
Hei! Fikk positiv test i dag :Heartred
Men forrige mens var 19.jan. Testet mange ganger da mens ble for sen, alle var negative (vanlig strips, tidlig strips, tidlig digital). Til og med i går var testen negativ.
I dag var streken på rsfu vanlig strips megasvak, så jeg nesten ikke så den. Men cb ultratidlig viste positiv!
Tenker jo da at eggløsning var super sein, nesten som om kroppen har hoppet over en syklus :scratch

Tenkte å ta kontakt med jordmor neste uke, hva ville dere sagt ang siste mens? hun vil jo da bare anta at jeg er 7 uker på vei, og er ikke det veldig dumt mtp tidlig ultralyd om jeg i realiteten er mye kortere på vei?

Ville dere løyet :smiley-ashamed005 eller bare tenkt at det går fint?

Skjedde med meg. Sa det som det var, men legen ville gå ut fra siste mens for sikkerhets skyld. På UL rundt uke 18 fikk jeg derimot justert termin. Måtte tilbake for å ta målene på nytt fordi jeg egentlig hadde blitt befruktet først tre uker senere.

Skjedd med meg begge gangene :happy: Har forklart hvor langt jeg er, og det har stemt på tidlig ul. Så har bestandig hatt termin 2-3 uker mensentermin

Skjedd med meg begge gangene :happy: Har forklart hvor langt jeg er, og det har stemt på tidlig ul. Så har bestandig hatt termin 2-3 uker mensentermin
Så du har fått tildelt tul i forhold til menstermin, altså? Hvis du får tul når du i følge mens skal være 13 uker, men så er du 10 uker. Går det bra med undersøkelsen, eller må man ta en til noen uker senere? :)

Så du har fått tildelt tul i forhold til menstermin, altså? Hvis du får tul når du i følge mens skal være 13 uker, men så er du 10 uker. Går det bra med undersøkelsen, eller må man ta en til noen uker senere? :)
Jeg fikk komme tilbake senere og ta den :Heartred Legen måtte skrive når mensentermin var, og da begrunnet de at baby var kortere på vei utifra når jeg hadde pos graviditetstest og eggløsning. Så fikk komme tilbake to uker senere på ny tul

Skjedde med meg. Sa det som det var, men legen ville gå ut fra siste mens for sikkerhets skyld. På UL rundt uke 18 fikk jeg derimot justert termin. Måtte tilbake for å ta målene på nytt fordi jeg egentlig hadde blitt befruktet først tre uker senere.
Takk for svar :happy: det er vel egentlig ikke noe problem om da uansett får ny time senere

Takk for svar :happy: det er vel egentlig ikke noe problem om da uansett får ny time senere
Neida, de må nesten gi oss det. Jordmoren fikk ikke tatt alle målene hun skulle siden fosteret var så lite. Hun var mest overrasket over at fastlegen ikke turte å stole på mine forklaringer om forsinket EL og negative tester. Vi tok til og med ultralyd da jeg var hos fastlegen, og selv jeg kunne se at fosteret var rundt seks uker gammelt, ikke 9-10. Men det er tross alt bedre å være på den sikre siden. Hjelp får du uansett!

Hadde du visst eksakt dag for eggløsning, så kunne du jo sagt to uker før det. Jeg gjorde det med nr 2. Nektet å oppgi faktisk siste mens, men sa "eggløsning var xx, som gir meg beregnet siste mens yy".

Men når du ikke har snøring, så kan du jo bare si at siste mens var 19.01, men du fikk ikke positiv før nå; og frykter ustabil syklus.
Du får jo enten en tidlig TUL for å beregne hvor langt du er på vei, eller så vil du mulig få den vanlige TUL to ganger. Om baby er for liten når de skal måle, blir du jo innkalt på nytt bare. :)

Back
Topp