Gravid etter dødfødsel

Sunne

Andre møte med forumet
Hei dere. Jeg er nødt til å få lufta tankene mine og spør etter råd. I 2009 ble jeg gravid for første gang og aldri kjent en så stor glede men det endte med en dødfødsel i uke 28. Fikk morkakeløsning og det stod på begges liv. De klarte ikke å redde den lille velskapte gutten i magen min.Det har nå gått 4 år siden jeg mistet og er nå gravid igjen. Jeg har så blandede følelser rundt dette, klarer ikke helt å glede meg,er bare så engstelig for at ting skal skje igjen . Er dette normalt ?? Er nå 9 uker på vei og vært til en ultralyd allerede hvor alt så greit ut, har en ny neste uke igjen . Er gravid med en annen mann så virker ikke som om han forstår hva jeg går igjennom. Jeg vil ikke si til noen at jeg er gravid, hvis det skjer noe igjen. Eneste som vet det er min mor, hun har vært min klippe gjennom alt. Men nå er jeg redd for at jeg ikke skal klare å knytte meg til det lille livet som er i magen.hvordan skal jeg takle en ny graviditet ?
 
Huff d måtte vært en utrolig forferdelig opplevelse. Men sjangsene for at noe sånn skal skje igjen er jo minimal...

Jeg er også gravid igjen etter en SA i november og går og er konstant redd.. Springer på do hele tiden hvis jeg kjenner noe i magen og er helt nervevrak.. Nå håper jeg at jeg klarer å gå løpet ut men er snart i samme uke som da jeg mistet sist og kjenner d virkelig på kroppen at den dagen nærmer seg...

Men tror ikke d hjelper noen av oss å gå rundt å være engstelige.. Vi må jo prøve å nyte at vi faktisk har blitt gravide igjen nå og tenke positivt....
 
Først og fremst GRATULERER med en skatt i magen <3
Forstår utrolig godt hvordan du har det. Hadde selv en dødfødsel i uke 22. Og må si at jeg faktisk gruer meg til å bli gravid igjen. Alt føles skummelt. Men jeg håper og tror at når jeg føler meg trygg etter uke 22, Eller etter x antall med undersøkelser. Bruk sykehuset/lege/Jordmor/Gyn, få så mange undersøkelser og samtaler som du føler at du trenger for å få vekk litt av de slemme vonde tankene.
Fint at du har fortalt det til din mamma. Godt og ha noen for deg som faktisk vet alt om hva du gikk gjennom den første gangen. Prøv med alt du har og tenke positivt<3 Ønsker deg lykke lykke til og sender deg en stor klem.
 
det er utrolig tungt å være gravid igjen...mistet 2 gutter i uke 22 her...og ble gravid igjen...langt tungt svangerskap, og alt av følelser dukker opp... bruk jordmor, sykehus for å få hjelp til å se at alt er bra, høre hjertelyd..det letter litt på angsten som er der, hjalp for meg selv om jeg ikke klarte å glede meg før jeg hadde gullet i armene mine...og JA det gikk bra for meg nå :) og det håper vi det gjør for deg og
jeg nærmest hadde puseproblemer til tider pga jeg var så redd, og da hjalp det godt å gå ned til jordmor og hun fant hjertelyd eller ultra kontroller.... få en god oppfølging som passer for deg er mitt beste tips!

masse lykke til, og gratulere så masse med skatten i magen, varme klemmer til deg
 
Hei dere. Jeg er nødt til å få lufta tankene mine og spør etter råd. I 2009 ble jeg gravid for første gang og aldri kjent en så stor glede men det endte med en dødfødsel i uke 28. Fikk morkakeløsning og det stod på begges liv. De klarte ikke å redde den lille velskapte gutten i magen min.Det har nå gått 4 år siden jeg mistet og er nå gravid igjen. Jeg har så blandede følelser rundt dette, klarer ikke helt å glede meg,er bare så engstelig for at ting skal skje igjen . Er dette normalt ?? Er nå 9 uker på vei og vært til en ultralyd allerede hvor alt så greit ut, har en ny neste uke igjen . Er gravid med en annen mann så virker ikke som om han forstår hva jeg går igjennom. Jeg vil ikke si til noen at jeg er gravid, hvis det skjer noe igjen. Eneste som vet det er min mor, hun har vært min klippe gjennom alt. Men nå er jeg redd for at jeg ikke skal klare å knytte meg til det lille livet som er i magen.hvordan skal jeg takle en ny graviditet ?


Hei :))
Jeg forstår veldig godt hva du går igjennom.
Jeg mistet min lille prins i mai. Hadde morkakeløsning i uke 37.Fikk 3 dager med vår lille hjerte knuser <3
jeg er også blitt gravid igjen, og kjenner igjen alle følelsene du beskriver.
Ganske sikkert på at det er helt normalt og kjenne på disse følelsene.
Når jeg fant ut at jeg var gravid igjen, begynte jeg å gå til en psykolog, han var direkte og litt streng, men det hjalp.
Som han spurte meg om, " kommer du til og bli mindre lei deg, om det skulle skjed igjen i dette svangerskapet. siden du går og forbreder deg på det?
Jeg ble kjempe sint og lei meg i det øyeblikket han spurte meg om dette, men etter hvert så begynte jeg og tenke at lille baby i magen fortjener like mye kjærlighet og glede som sin store bror fikk. Den lille i magen kan jo ikke noe for hva som har skjed før.

Skjønner at det er vanskelig for mannen din og forstå hva du har vært igjennom, men prøv og vær åpen og ærlig med han, kanskje det gjør det enklere å forstå.
Det er ingen garanti for at ting går bra, men man må bare håpe og tro at det gjør det.

Håper virkelig at alt ordner seg for dere, og at du kommer deg igjennom dette svangerskapet på beste måte.

;)
 
vil bare gi deg en klem og ønske deg lykke til. Samtaler med jordmor/sykehus kan gjøre godt.
 
Huff d måtte vært en utrolig forferdelig opplevelse. Men sjangsene for at noe sånn skal skje igjen er jo minimal...

Jeg er også gravid igjen etter en SA i november og går og er konstant redd.. Springer på do hele tiden hvis jeg kjenner noe i magen og er helt nervevrak.. Nå håper jeg at jeg klarer å gå løpet ut men er snart i samme uke som da jeg mistet sist og kjenner d virkelig på kroppen at den dagen nærmer seg...

Men tror ikke d hjelper noen av oss å gå rundt å være engstelige.. Vi må jo prøve å nyte at vi faktisk har blitt gravide igjen nå og tenke positivt....
Hei. Først og fremst vil jeg si at det er forferdelig trist det du opplevde! Ingen fortjener å oppleve noe så vondt .
Når det er sagt vil jeg kommentere på det som blir sagt i kommentarboksen over her. Det blir sagt at sjansene for at det skjer igjen er minimal. Jeg vil AbSOLUTT ikke skremme deg, men det er en av risikoene. Dersom man bar hatt morkakeløsning før, skjer det lettere igjen.
Jeg vet om ei som mistet en gutt i 3 trimester i fjor. Hun får nå god oppfølging og blir lagt inn på sykehuset i uke 33 og blir tatt med keisersnitt uke 38 eller 39. Jeg råder deg til å etterspørsel en behandlings-og oppfølgingsplan. Dette for å skape mer trygghet for deg i svangerskapet. Lykke til <3 håper du endelig kan få holde barnet ditt i armene <3
 
Hei alle dere. Tusen takk for svar og gode ord. Men det gikk ikke denne gangen heller. Ble satt i gang i uke 20 da det samme skjedde igjen. Og har vært noen tunge mnd nå, føler at alle andre har det lekende lett i svangerskapet med null komplikasjoner. Jeg har nå mistet 2 gutter som ikke engang fikk se dagens lys. Frykten er bare blitt større og de finner ikke ut hvorfor dette skjer med meg. Må opp til sykehuset for å få de siste prøvesvarene men sjangen er liten for at de får noe svar. Eneste jeg har fått vite er at jeg skal gå på albyl e i et nytt svangerskap. Jeg håper hvertfall at de tar meg mer seriøst denne gangen. Fikk lite oppfølging og legene så bare stygt på meg og lo når jeg sa hvor redd jeg var når jeg gikk gravid.
 
Det var kjempe trist og lese :((
Håper de klarer og finne ut hva det kan være.
Har hørt om en annen som dette skjedde 2 ganger med, og da fant de ut at hun hadde et virus i kroppen som gjorde at den løsnet.
3 forsøk gikk hun på medisiner og da gikk det bra.

Ønsker deg alt godt, og ta vare på hverandre denne tunge tiden.

Stoor trøste klem
 
Back
Topp