Hei dere. Jeg er nødt til å få lufta tankene mine og spør etter råd. I 2009 ble jeg gravid for første gang og aldri kjent en så stor glede men det endte med en dødfødsel i uke 28. Fikk morkakeløsning og det stod på begges liv. De klarte ikke å redde den lille velskapte gutten i magen min.Det har nå gått 4 år siden jeg mistet og er nå gravid igjen. Jeg har så blandede følelser rundt dette, klarer ikke helt å glede meg,er bare så engstelig for at ting skal skje igjen . Er dette normalt ?? Er nå 9 uker på vei og vært til en ultralyd allerede hvor alt så greit ut, har en ny neste uke igjen . Er gravid med en annen mann så virker ikke som om han forstår hva jeg går igjennom. Jeg vil ikke si til noen at jeg er gravid, hvis det skjer noe igjen. Eneste som vet det er min mor, hun har vært min klippe gjennom alt. Men nå er jeg redd for at jeg ikke skal klare å knytte meg til det lille livet som er i magen.hvordan skal jeg takle en ny graviditet ?
Hei
)
Jeg forstår veldig godt hva du går igjennom.
Jeg mistet min lille prins i mai. Hadde morkakeløsning i uke 37.Fikk 3 dager med vår lille hjerte knuser <3
jeg er også blitt gravid igjen, og kjenner igjen alle følelsene du beskriver.
Ganske sikkert på at det er helt normalt og kjenne på disse følelsene.
Når jeg fant ut at jeg var gravid igjen, begynte jeg å gå til en psykolog, han var direkte og litt streng, men det hjalp.
Som han spurte meg om, " kommer du til og bli mindre lei deg, om det skulle skjed igjen i dette svangerskapet. siden du går og forbreder deg på det?
Jeg ble kjempe sint og lei meg i det øyeblikket han spurte meg om dette, men etter hvert så begynte jeg og tenke at lille baby i magen fortjener like mye kjærlighet og glede som sin store bror fikk. Den lille i magen kan jo ikke noe for hva som har skjed før.
Skjønner at det er vanskelig for mannen din og forstå hva du har vært igjennom, men prøv og vær åpen og ærlig med han, kanskje det gjør det enklere å forstå.
Det er ingen garanti for at ting går bra, men man må bare håpe og tro at det gjør det.
Håper virkelig at alt ordner seg for dere, og at du kommer deg igjennom dette svangerskapet på beste måte.