Gravid etter avbrutt fryseforsøk!

Marsmamma2013

Blir kjent med forumet
Lettere sjokkert, men får vel melde meg inn her. Har de siste to årene vært igjennom 2 senaborter og 1 tidlig. Var i gang med fryseforsøk i mai, men det ble avbrutt pga at det vokste frem en follikel. Svelget skuffelsen og var klar for nytt forsøk over sommeren. Men etter 2 uker kom ikke mensen, jeg er dødstrøtt og dødssulten. Tok en strimmeltest på morningen i dag, "bare for å sjekke". Også var den positiv!!! Måtte selvfølgelig kjøpe en CB digital og i dag, og der stod det " GRAVID 2-3uker". Seriøst, holdt på å dette i bakken! Er så glad, samtidig som panikken melder seg med en gang: hvor lenge vil det vare denne gangen? Andre her inne med habituell abort?

Jepp, mistet 3 ganger siden desember. I desember mistet jeg i uke 12(ma) å i januar og april i uke 5. Var på utredning i mai. Fant ingenting galt. Men fikk resept på progesteron tilskudd. Å håper det hjelper :)

Jeg har hatt 8 graviditeter og med det en fødsel. Jeg er nå gravid for 8 gang og det ser lyst ut ❤ Ble gravid på vårt første ivf forsøk.

Jeg har hatt 6 aborter og 1 vellykket svangerskap. Fant ut nå i mai at jeg har en balansert transolaksjon mellom kromosom 6 og 10, dvs at ene "armen" på kromosom 6 har byttet plass med kromosom 10, derfor kalles det balansert, når byttet er "gjensidig" mellom kromosomene. Dette vil da si at jeg er frisk, men når egg og sædcelle møtes så kan det bli krøll med embryoets kromosomer, det kan da oppstå såkalte ubalanserte translokasjoner, og dette er ikke forenlig med liv. Derav alle aborter. Så vi er liksom avhengig av å treffe "gullegget", det vil si det egget som bringer videre den "friske" siden av begge kromosomer (fosteret får jo halve kromosomet fra far og halve fra mor) - og tydeligvis er det ikke så ofte jeg slipper slike egg. Hadde vært mye lettere om mannen hadde feilen, for det finnes en dullion sædceller men bare 1 egg..

Vi er henvist til genetisk veiledning og kan sikkert søke ivf med gentesting. Vi har time der over sommeren, men så kom det en graviditet uventet nå i mai.

Mange tanker og bekymringer, skal måle hcg for andre gang i morgen og på tidlig ul på onsdag. Dette er mer spenning enn hva jeg orker, for å være ærlig!

Puh - langt innlegg.
Har noen andre her med habituell abort testet seg for DNA og kromosomfeil?

jeg har også HA, hadde 3 SA (uke 8 "ish" alle 3) og så ble jeg gravid med sønnen min, så har jeg hatt 2 tidlig sa, uke 5, usikker om de telles eller ikke, siden det er så tidlig..

gratulerer med nytt svangerskap! håper alt går bra :)
hva slags behandling får du? jeg har albyl-e og crinone (samt UL)

Håper det går bra, habituell abort her også. Blir gravid lett, men de 3 årene vi har prøvd nå har jeg mistet tidlig hver gang. Nå er jeg 7+2, det lengste jeg har gått uten SA, og skal til lege og sjekke om det er liv i morgen! Er veldig nervøs for om jeg kan ha hatt MA, eller om alt faktisk ser bra ut. Går på albyl-e og lutinus nå, men har gjort det tidligere og hatt SA uansett. Så har litt vondt for å tro at det har gått bra denne gangen, blir veldig spennende å se!

Oi, vi er mange! Vi har også vært på utredning, ikke funnet noe. Men prøvene som skulle til genanalyse ble ved en feil ikke analyert, så har nettopp fått beskjed om at vi må ta nye. Men så ble vi gravide nå da, så vi får se. Samme som dere andre her, får Lutinus og albyl-e, samt UL. Vet ikke hvor mange/ofte vi får UL, fikk vel egentlig beskjed om 1. Termin, men siden vi har mistet så sent to av gangene håper jeg vi får frem til OUL. Hva får dere andre?

Lykke til alle sammen, dette er virkelig nervepirrende!!!

Lettere sjokkert, men får vel melde meg inn her. Har de siste to årene vært igjennom 2 senaborter og 1 tidlig. Var i gang med fryseforsøk i mai, men det ble avbrutt pga at det vokste frem en follikel. Svelget skuffelsen og var klar for nytt forsøk over sommeren. Men etter 2 uker kom ikke mensen, jeg er dødstrøtt og dødssulten. Tok en strimmeltest på morningen i dag, "bare for å sjekke". Også var den positiv!!! Måtte selvfølgelig kjøpe en CB digital og i dag, og der stod det " GRAVID 2-3uker". Seriøst, holdt på å dette i bakken! Er så glad, samtidig som panikken melder seg med en gang: hvor lenge vil det vare denne gangen? Andre her inne med habituell abort?
Gratulerer så mye.
Jeg har var i gang med fryseforsøk i begynnelsen av denne måneden, og da jeg var på UL 7.oktober så ble forsøket avbrutt pga at det vokste frem en follikel.
Og nå føler jeg meg gravid, men tør ikke teste før jeg venter mensen om 5 dager.
Spennende

Gratulerer så mye.
Jeg har var i gang med fryseforsøk i begynnelsen av denne måneden, og da jeg var på UL 7.oktober så ble forsøket avbrutt pga at det vokste frem en follikel.
Og nå føler jeg meg gravid, men tør ikke teste før jeg venter mensen om 5 dager.
Spennende
Håper det er en liten spire hos deg :D Krysser fingrene.

Back
Topp