Gravid etter 2 måneder etter fødsel?

NV94

Blir kjent med forumet
Hei :) j

Jeg fødte i september mitt første barn og fikk tilbake mensen i uke 6-7 ca. Vi har hatt ubeskytta sex, men "hoppet av i svingen". Nå kjenner jeg stikkinger og litt småvondt i underlivet. Har veldig mye utflod også, men har tenkt at det er etter fødselen. Er det sjans for at jeg er gravid igjen?! Det skal sies at hu første kom ved å hoppe av i svingen.
 
Ta en test, det er det eneste som kan si om du er gravid eller ikke. Du kan være gravid siden du har fått igjen mensen, du kan tross alt bli gravid før du får igjen mensen etter fødsel også (siden eggløsning kommer før menstruasjon).

Dersom du vil unngå å bli gravid direkte snakk med fastlegen din om prevansjon, det er tryggere enn å hoppe av i svingen.
 
Det er jo en sjanse, det er det nesten alltid. Men det har ikke så mye for seg å spørre her for det er jo ingen av oss som kan vite om du er gravid eller ikke.
 
En sjans er det hvis dere ikke har brukt beskyttelse. Man kan bli gravid før man får igjen mens pga eggløsning kan komme før mens og derfor er jo gravidsjansen tilstede. Ta en test så finner du ut av det. Mange som har barn som Ca 1 år mellom
 
Hei :) j

Jeg fødte i september mitt første barn og fikk tilbake mensen i uke 6-7 ca. Vi har hatt ubeskytta sex, men "hoppet av i svingen". Nå kjenner jeg stikkinger og litt småvondt i underlivet. Har veldig mye utflod også, men har tenkt at det er etter fødselen. Er det sjans for at jeg er gravid igjen?! Det skal sies at hu første kom ved å hoppe av i svingen.
Ser at dette er fra en stund siden men svarer likevel:)

Det er alltids en sjanse men jeg kan legge til at selv snart ett år etter fødsel så har jeg mensen litt her og der, noen gnager hopper jeg over en måned så kan jo rett og slett bare være det også?

Tok du en test? :)
 
Klart du kan bli gravid. Har ei venninne med to barn det er 11 mnd imellom.
 
Ser at dette er fra en stund siden men svarer likevel:)

Det er alltids en sjanse men jeg kan legge til at selv snart ett år etter fødsel så har jeg mensen litt her og der, noen gnager hopper jeg over en måned så kan jo rett og slett bare være det også?

Tok du en test? :)


Tok testen - den var negativ. Sikkert bare hormoner som driver på :) fikk mensen noen dager etterpå!
 
Tok testen - den var negativ. Sikkert bare hormoner som driver på :) fikk mensen noen dager etterpå!
Så bra du fant ut av det:)

Det er rart å skulle ta stilling til mensen igjen etter ikke hatt den på nesten ett år. Først vil man ikke ha den når man prøver (da kan man jo være gravid) og så glemmer man den helt i graviditeten og ikke minst i barseltiden men plutselig så dukker den opp igjen:hilarious:
 
Så bra du fant ut av det:)

Det er rart å skulle ta stilling til mensen igjen etter ikke hatt den på nesten ett år. Først vil man ikke ha den når man prøver (da kan man jo være gravid) og så glemmer man den helt i graviditeten og ikke minst i barseltiden men plutselig så dukker den opp igjen:hilarious:


Haha, det er sant Ha en fin kveld
 
Back
Topp