Gravid etter å ha mistet

Aiva66

Andre møte med forumet
Hei,
Hadde en MA i oktober 2020. Dette var mitt første svangerskap. Ble oppdaget på tidlig ultralyd i uke 10ca. Det hadde stoppet i uke 6. Hadde medisinsk abort hjemme, og blødde i 2 uker. 4 uker etter aborten fikk jeg en blødning igjen (ca 2 des). Opplevde ikke denne blødningen som en mens, siden det ikke var noen smerter, bare 5-7dager med blod.

Testet negativt rett 30 des. Fikk positiv digital 5 januar på 2 timers ettermiddags urin.

Er nå overbevist om at dette kommer til å ende i en ny MA. Jeg aner ikke hvor langt jeg er på vei, og har nesten ingen symptomer. Litt murringer og en del tretthet. Sist graviditet kom symptomene for fult rundt uke 7-8 med ømme bryster og tretthet, så jeg stoler ikke så mye på symptomene.

Dere andre som har mistet, har dere opplevd å miste i MA eller BO flere ganger? Har en intens frykt og har innstilt meg selv på at jeg kommer til å miste igjen. Håpte det var noen solskinnshistorier. Føler jeg hører det er vanligere å miste flere ganger, og blir ganske redd ....

Dere andre som har blitt gravide etter å ha mistet, hvordan opplevde dere det, og er det noe spesielt jeg bør kreve av jordmor (tidlig ultralyd) eller annen oppfølging?
 
Skjønner deg så godt!! Jeg mistet for 1 uke siden, i uke 9+4. Utvikling hadde stoppet på 8+2. Var på UL i uke 5+2 og uke 7+2. På 7+2 så vi hjerteslag, men ble målt til å være 6+0. Pga denne differansen ville jm sjekke igjen for 1 uke siden, og da var det ikke hjerteslag. Hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen kommer jeg til å kreve ul annenhver uke til jeg har passert uke 12!!!
 
Hei! Så trist å høre at du har mistet ❤️ Jeg hadde selv en MA i uke 11 i august. Nå er jeg gravid på nytt, men antar jeg mister på nytt. Ikke akkurat solskinnshistorien du sikkert ville høre, men mitt råd er uansett å ta noen flere blodprøver/ultralyder enn du ville gjort ellers. Det kan gi deg en ekstra trygghet, evt at du oppdager et unormalt forløp tidligere. Jeg spurte legen min denne gangen om jeg fikk tul, men siden jeg bare har mistet en gang, kunne jeg ikke få det. Litt ulik praksis virker det som.

Og gratulerer med graviditeten. Husk at for de fleste går det fint ❤️
 
Hei! Så trist å høre at du har mistet ❤️ Jeg hadde selv en MA i uke 11 i august. Nå er jeg gravid på nytt, men antar jeg mister på nytt. Ikke akkurat solskinnshistorien du sikkert ville høre, men mitt råd er uansett å ta noen flere blodprøver/ultralyder enn du ville gjort ellers. Det kan gi deg en ekstra trygghet, evt at du oppdager et unormalt forløp tidligere. Jeg spurte legen min denne gangen om jeg fikk tul, men siden jeg bare har mistet en gang, kunne jeg ikke få det. Litt ulik praksis virker det som.

Og gratulerer med graviditeten. Husk at for de fleste går det fint ❤️

Så trist at du mistet, og gratulerer med ny graviditet :Heartred hvorfor antar du at du mister på nytt? Har du noe symptomer? Jeg har selv innstilt meg på å miste, har vel egentlig ingen grunn for å tro at jeg skal gjøre det, utenom slik det gikk sist.
 
Så trist at du mistet, og gratulerer med ny graviditet :Heartred hvorfor antar du at du mister på nytt? Har du noe symptomer? Jeg har selv innstilt meg på å miste, har vel egentlig ingen grunn for å tro at jeg skal gjøre det, utenom slik det gikk sist.
Magefølelsen sa meg at symptomene ikke var helt riktig. Dro på tul i uke 6 og fant ingen hjerteslag, en blødning i livmor og lav hcg-stigning. Venter vel egentlig bare på å få det bekreftet. Har lest uendelig mange artikler rundt det å miste, og det er betydelig større sannsynlighet for at du beholder enn at du mister når du har hatt en MA/SA allerede ❤️ Hold fast på det, og tillat deg selv å tenke at det kan gå bra! Og hvis du trenger ekstra undersøkelse for å føle deg trygg, så gå for det..
 
Magefølelsen sa meg at symptomene ikke var helt riktig. Dro på tul i uke 6 og fant ingen hjerteslag, en blødning i livmor og lav hcg-stigning. Venter vel egentlig bare på å få det bekreftet. Har lest uendelig mange artikler rundt det å miste, og det er betydelig større sannsynlighet for at du beholder enn at du mister når du har hatt en MA/SA allerede ❤️ Hold fast på det, og tillat deg selv å tenke at det kan gå bra! Og hvis du trenger ekstra undersøkelse for å føle deg trygg, så gå for det..

Off så trist, er det første hos deg også? Skal på tul neste uke, da er jeg i uke 7 i følge mens termin, men tror selv jeg er i uke 6.
 
Off så trist, er det første hos deg også? Skal på tul neste uke, da er jeg i uke 7 i følge mens termin, men tror selv jeg er i uke 6.
Har et barn fra før, men et søsken er sårt etterlengtet ❤️ Lykke til på TUL!
 
Hadde en SA i uke 5+6 (IVF-forsøk) og ble gravid igjen ved neste mulighet (nytt IVF-forsøk). Hadde veldig lav hcg stigning og var sikker på at jeg mistet. Var generelt veldig negativ. Fikk ultralyd i uke 7 hos klinikken som bekrefter svangerskap, men da jeg blødde ut en klump uken etter var jeg 100% sikkert at jeg hadde mistet. Vi kjøpte privat haste-ultralyd lørdag morgen, men der var det en levende baby gitt. Jeg blødde i 2 uker, men det gikk faktisk fint. Er nå i uke 22 og ser fortsatt på papiret hver gang jeg er på do, men begynner å tro at dette kan gå veien. (Vi mistet i uke 13 og 6 med kona også).
Så mitt råd er å kjøpe deg privat ultralyd hvis du har råd (vi kjøpte også i uke 12 og skal nå i uke 24) og ellers følge opp med blodprøver i starten.
 
Jeg mistet tvillinger (MA) i november 2019. Ble gravid igjen januar 2020. Forberedte meg selv på å miste, for hvorfor skulle det gå bra nå liksom? Fikk ingen tilknytning til lille frøet i magen. Fikk ultralyd i uke 8 og 11, som hjalp litt - ihvertfall de første dagene etterpå.

Ettersom ukene gikk ble jeg mer og mer optimistisk. Og det gikk bra, her sitter jeg med en frisk og fin liten gutt på 3 mnd :Heartred

Masse lykke til, håper spira sitter nå :Heartred
 
Hei,
Hadde en MA i oktober 2020. Dette var mitt første svangerskap. Ble oppdaget på tidlig ultralyd i uke 10ca. Det hadde stoppet i uke 6. Hadde medisinsk abort hjemme, og blødde i 2 uker. 4 uker etter aborten fikk jeg en blødning igjen (ca 2 des). Opplevde ikke denne blødningen som en mens, siden det ikke var noen smerter, bare 5-7dager med blod.

Testet negativt rett 30 des. Fikk positiv digital 5 januar på 2 timers ettermiddags urin.

Er nå overbevist om at dette kommer til å ende i en ny MA. Jeg aner ikke hvor langt jeg er på vei, og har nesten ingen symptomer. Litt murringer og en del tretthet. Sist graviditet kom symptomene for fult rundt uke 7-8 med ømme bryster og tretthet, så jeg stoler ikke så mye på symptomene.

Dere andre som har mistet, har dere opplevd å miste i MA eller BO flere ganger? Har en intens frykt og har innstilt meg selv på at jeg kommer til å miste igjen. Håpte det var noen solskinnshistorier. Føler jeg hører det er vanligere å miste flere ganger, og blir ganske redd ....

Dere andre som har blitt gravide etter å ha mistet, hvordan opplevde dere det, og er det noe spesielt jeg bør kreve av jordmor (tidlig ultralyd) eller annen oppfølging?

Leit å lese at du har mistet ❤️

Jeg hadde en BO i september 2018. Påvist på UL når jeg skulle vært 11+5. Hadde symptomer fra 9 dpo med ømme bryst, stikking og murring i livmor, kvalme fra uke 5, bekkensmerter fra rundt uke 7-8. Ble gravid på nytt 2 mnd etter abort. Utenom at jeg ble litt lettere bilsyk og var mer trøtt, så hadde jeg lite symptomer i første trimester. Var overbevist om at dette også ville ende dårlig. Hadde TUL i uke 7, 9 og 12, og når 2. Trimester hadde jeg fått senket skuldrene nok til å tro at dette ville gå veien.
Har nå en energisk liten gutt på 1,5 år :)

Det er ufattelig tungt å miste, og jeg kjente veldig på følelsen av å ha mistet troen på kroppen min siden den hadde lurt meg til å tro at det vokste en liten spire i magen min så lenge, når det allerede hadde stoppet opp rundt uke 5.
For meg hjalp det med HCag måling i uke 5 med 2 dagers mellomrom for å se at det steg som det skulle, samt ultralydene i første trimester.
Er desverre slik at oppfølgingen man får etter å ha mistet er veldig varierende fra lege til lege og sykehus til sykehus. Jeg har en fantastisk lege som var villig til å henvise meg til TUL, så fikk en gratis på sykehuset, de 2 andre var privat.

Krysser fingrene for at det går veien for deg denne gangen og at du kan få den oppfølgingen du trenger for å føle deg trygg ❤️
 
Back
Topp