Gravid eller veldig forsinket mens

K

K30somblirgal

Guest
Hei,
Trenger hjelp av noen kloke og erfarne hoder for holder på å gå fra vettet nå.
Jeg har sluttet å bruke eggløsningstester fordi de gjorde meg litt sprø, og har gått tilbake til å kun følge apper + tolke kroppens signaler for eggløsning. Erfaringsmessig har jeg de siste månedene hatt eggløsning 2-4 dager senere enn appene tilsier. I følge appen er jeg nå 16 dpo, men jeg er ganske sikker på at det ikke er riktig, og at jeg faktisk er 12/13 dpo i dag. Har hatt mange symptomer de siste 3/4 dagene som ikke er vanlig for meg med mens, blant annet vondt i korsrygg, stikkende smerter lavt i magen, murring i underlivet og voksesmerter/kramper i beina. Testet i dag tidlig men den var negativ. Jeg har ingen tendenser til mensen, som altså burde vært her i disse dager (appen sier tirsdag, jeg tror i dag/i morgen)
Kan det hende at jeg har testet for tidlig eller evt at egget har brukt lengre tid på å feste seg og det er derfor jeg ikke får utslag på test? Brukte CB vanlig (ikke digital)

Hjeeeeelp
 
Skjønner ikkje heilt ka du trenger hjelp til, men tenker at negativ test 13dpo ofte betyr at egget ikkje er befrukta. I høyst sjeldne tilfeller fester ikkje egget seg før 12 dpo, men det er sjeldent og eg vil ikkje gi deg alt for mykje håp om at det skjer ❤

Ka var det som gjorde deg sprø med å teste etter EL?
 
Men dersom du er 12/13 dpo er vel ikke mensen veldig forsinket? Da er det jo fremdeles ett par dager til du kan forvente mens? Det er desverre vanskelig å gi noe klart svar når du er såpass usikker på når eggløsning var.
 
Du får vente et par dager og se. Mye sannsynlig får du mens om noen dager. Eller så kan du jo få positiv test, men uten å vite eggløsning eller noe, så blir det jo ikke så lett å vite. Du kan jo ha eggløsning nå, om så være.

Om du er 12 dpo ish, så får du antagelig mens eller positiv innen de neste tre dagene.
 
Back
Topp