Gravid eller gravide?

Spiren87

Betatt av forumet
Absolutt IKKE noen tråd for å starte en opphetet diskusjon. Men jeg lurer bare på..

Er dere gravide eller er du gravid? For jeg hører innimellom noen si/ skriver "vi er gravide". Mannen prøvde seg på det når vi snakket sammen, men da bremset jeg han med en gang.. [emoji23] Her er det JEG som er gravid, men VI skal bli foreldre. Er jo kun damen som kan bli gravid, tenker jeg? :-D

Dette er nr. 3 og har tenkt slik med alle 3 [emoji28]

Haha... tåpelig å si "vi er gravide" syns nå jeg[emoji23] for det er faktisk bare en som er gravid, sånn om man ser på fakta[emoji5]

Det er jeg som er gravid med alle smertene og plagene det innebærer. Men han skal bli pappa igjen.

Vi sier litt begge deler, er jo jeg som er gravid men venter jo lille frø sammen :)
Han har lastet ned gravid app (jeg vet...!) for å følge utviklingen fra dag til dag....Synes det er positivt at han er engasjert sånn :)

Jeg kan si vi er gravid :-) ja jeg bærer barnet og kjenner på alt det innebærer. Men samtidig deler jeg alt med sambo, og hans hverdag endrer seg også når jeg er gravid. Han må gjøre mer, han varter opp, han er støttende og han gjør det han kan for at jeg skal ha det bra. I tillegg kjenner han på usikkerheten, han gleder seg, han er med på planleggingen om hvordan det blir som tobarnsforeldre. Derfor synes jeg det passer å av og til si at vi er gravid, jeg føler han har like stor rolle i dette som jeg [emoji4]

Men kan godt skjønne at noen synes det høres litt merkelig ut [emoji4]

Jeg sier for det meste jeg er gravid, men det hender at jeg sier vi er gravide også [emoji12] Vet ikke hvorfor, synes det høres teit ut men sier det fortsatt [emoji23]

Jeg sier at vi er blitt gravide [emoji5]

Sambo har vært en så viktig del av at jeg skal bli gravid gjennom 3 år med prøverør, og da føler jeg vi har nådd målet med å bli gravide sammen.

Men altså, vi har jo ikke snakket med noen andre om det enda, og kommer nok til å si at jeg er gravid eller vi skal ha barn, etterhvert når det blir ett samtale emne.

Syns ikke det er noe problem å si noen av delene.

Back
Topp