Gravid eller gjenværende hcg??

M-40585467

Første møte med forumet
Hei hei, jeg friker smått ut her nå. Fødte mitt første barn for 8 uker siden og begynte igår å kjenne på noe like symptomer som jeg hadde sist jeg ble gravid så bestemte meg dermed for å ta en test idag. Den ble positiv, tydelig positiv i tillegg. Googler som en gal, men kan det være hcg som henger igjen fra sist graviditet? kan vel ikke være blitt gravid på nytt allerede nå?

har hatt sex 1,5 gang siden fødsel, sist gang fullførte han men det er bare noen dager siden og første gang fullførte han ikke.

Det kan definitivt henge igjen, men samtidig virker det litt lenge? Dette sier ChatGPT:

HCG (humant choriongonadotropin) er et hormon som produseres under graviditet, og nivåene kan bli målt for å bekrefte graviditet. Etter fødsel synker HCG-nivåene gradvis tilbake til de normale, ikke-gravide nivåene. Vanligvis kan det ta flere uker for HCG å forsvinne helt etter fødsel, men hvor lang tid det tar varierer fra person til person.

Generelt kan HCG-nivåene ta 4–6 uker etter fødsel for å returnere til ikke-gravid nivå. Hos noen kan det ta lengre tid, spesielt hvis man har hatt en svangerskapskomplikasjon som svangerskapsforgiftning eller abort, eller hvis man ammer, som kan påvirke hormonbalansen.

————

Så hvis du ammer virker det ut som det kan ta lenger enn 6 uker også. Jeg ville uansett bestilt en time hos legen for å få det sjekket :Heartred

Back
Topp