Gravid eller el?

VanessaSol

Flørter med forumet
Jeg fikk positiv på Clearblue i dag, men fikk 1-2 uker. Og 2 positive på billigstrimmel. Men også positiv på EL billigstrimmel.....Etter menstermin skulle jeg vært 4+6 i dag, så syns 1-2 uker var lite.. Men har jo hatt uregelmessig mens, siden jeg tok ut hormonspiralen for 3 uker og 2 dager siden...Eller ikke fått mensen tilbake etter jeg tok ut spiralen rettere sagt.

-men befruktning har skjedd minimum 2 uker og 4 dager siden. Har jeg EL eller og ikke er gravid? Har jo masse gravidsymptomer, bla symfysesmerter og kvalme...eller er jeg redd dette ikke går veien og hcg på vei ned...
 
Du er nok gravid siden alle testene viser det og du har jo også fine symptomer :) Og graviditet kan også slå ut på el tester, så da viser alle testene at du er gravid, gratulerer ;)
 
CB viser fra befruktning. Så du kan i prinsippet plusse på et par uker. Gratulerer:)
 
El test kan bli positiv ved graviditet.

Hvorfor skjedde det minimum for 2 uker og 4 dager siden? :)
 
El testene skal og slå ut på graviditet. Mener jeg testa det sist bare for å bruke opp testene jeg hadde :p
 
El test kan bli positiv ved graviditet.

Hvorfor skjedde det minimum for 2 uker og 4 dager siden? :)
Clearblue skal vel vise 1-2 uker siden befruktning. Der er 2 uker og 4 dager siden vi hoppet i høyet... Syns den viste litt lite uker og er redd
Hcg er på vei ned... Syns den burde vise 2-3 liksom...
 
Clearblue skal vel vise 1-2 uker siden befruktning. Der er 2 uker og 4 dager siden vi hoppet i høyet... Syns den viste litt lite uker og er redd
Hcg er på vei ned... Syns den burde vise 2-3 liksom...

Hcg - verdiene varierer jo veldig hos forskjellige personer. Kanskje du ligger litt lavt naturlig? Vet ikke helt hvilke verdier som avgjør om testen viser 1-2 og 2-3 osv... om du er veldig usikker kan det kanskje være en idé å måle stigning hos lege ved blodprøve?
 
Clearblue skal vel vise 1-2 uker siden befruktning. Der er 2 uker og 4 dager siden vi hoppet i høyet... Syns den viste litt lite uker og er redd
Hcg er på vei ned... Syns den burde vise 2-3 liksom...

Men en sædcelle kan leve opptil 5-6 dager. Så si du hadde El 4 dager etterpå da :) så kan det stemme :)
 
1-2 stemmer jo egentlig da, det er litt ca på disse testene også. Og jeg hadde positiv EL-test nå etter jeg fant ut jeg var gravid:)
 
Litt usikker på hva ukene er akkurat men når CB viser 1-2 på skjermen er det egentlig 2-3 uker. Det står forklart på bruksanvisningen :) men de "ukene" som vises på skjermen er ikke så langt du er på vei. Litt teit men les så forstår du nok :p
 
Ja, man ka jo bli sprø... Sist jeg var gravid viste testen 3+ før det var gått 3 uker siden unnfangelse, men fikk aldri positiv EL- test... Men, det er jo 3 utfall;

1. Testen viser feil uker ->7% sannsynlighet. Jeg testet heller ikke på morgenurin...
2. Jeg har hatt EL senere, og er ikke så langt på vei som jeg tror i forhold til siste mens (trodde jeg var 4+6)
3. Jeg er gravid, men dette holde på å gå "ad-undas" fordi hcg synker, og det er uansett ikke en dritt jeg får gjort med det...
 
Min visste 2-3 uker 10 dpo, så da er jeg under de 7% feilmargin :)

Tenker det er greit å ikke analysere alt så veldig og heller se det an? Uansett er du gravid nå, nyt det :)
 
Jeg fikk positiv på Clearblue i dag, men fikk 1-2 uker. Og 2 positive på billigstrimmel. Men også positiv på EL billigstrimmel.....Etter menstermin skulle jeg vært 4+6 i dag, så syns 1-2 uker var lite.. Men har jo hatt uregelmessig mens, siden jeg tok ut hormonspiralen for 3 uker og 2 dager siden...Eller ikke fått mensen tilbake etter jeg tok ut spiralen rettere sagt.

-men befruktning har skjedd minimum 2 uker og 4 dager siden. Har jeg EL eller og ikke er gravid? Har jo masse gravidsymptomer, bla symfysesmerter og kvalme...eller er jeg redd dette ikke går veien og hcg på vei ned...
De testene tar vel ikke med de to ukene man ikke er gravid enda?!Jeg fikk 1-2 uker testet 10 dpo :)
 
Virker som du er gravid:) men Mitt beste råd er å forholde seg til testen og evt vente noen dager for å ta en ny en. Om hcg synker eller ikke eller om det er lavt eller høyt ifht hvor langt du er, er noe man ikke har peiling på så legg deg bakover og ro ned. som det skrives over her så er det lurt å ikke overanalysere alt:)
 
Ja, man ka jo bli sprø... Sist jeg var gravid viste testen 3+ før det var gått 3 uker siden unnfangelse, men fikk aldri positiv EL- test... Men, det er jo 3 utfall;

1. Testen viser feil uker ->7% sannsynlighet. Jeg testet heller ikke på morgenurin...
2. Jeg har hatt EL senere, og er ikke så langt på vei som jeg tror i forhold til siste mens (trodde jeg var 4+6)
3. Jeg er gravid, men dette holde på å gå "ad-undas" fordi hcg synker, og det er uansett ikke en dritt jeg får gjort med det...

Du er i litt samme situasjon som meg ;)
Jeg ble super stressa da jeg kun fikk 1-2 når jeg mente jeg var 4+2, dagen etter tok jeg hcg hos legen, den viste 180.
Dagen etter igjen tok jeg ny digital og fikk 2-3 og ble superfornøyd.
Hcg hadde steget til 300 fra tirsdag til fredag.
4 dager senere var hcg kun steget til 390, men legen mente fremdeles at tallene var greie.
Det er nå to uker siden og jeg er 7 uker idag.
Hadde hcg vært på vei ned hadde jeg vel hatt blødninger for lenge siden.

Skal til UL håper jeg iløpet av neste uke.

Ikke stress med det, vent på kroppen sine signaler istedenfor og tro det verste ;)

Jeg ble lei og trodde alt var over, hadde jeg bare slått meg til ro med positiv test og lyttet til kroppen hadde faktisk starten vært mye mer hyggelig.
Vi skal jo være i himmelen når vi tester positivt :)
 
Back
Topp