Gravid da jeg tok skleroterapi - noen som kjenner til evnt. farer for embryoet/fosteret?

Guest
Hei,

den 7. mars i år fikk jeg utført skleroterapibehandling hos en lege i nærheten av der jeg bor for jeg har fått mye spindelvevsårer på bena etter to tidligere graviditeter.
 Det jeg ikke visste da var at jeg var gravid!!! Ca 1 1/2  uke på vei.
Vi har to IVF-barn og har i mange år fått høre at at vi ikke kan bli spontant gravide, så jeg svarte selvfølgelig nei på skjemaet jeg fylte ut i forkant på om jeg var gravid (hadde ALDRI trodd at jeg skulle bli gravid utenom IVF-behandling).
Da jeg fant ut at jeg var gravid (lørdag 10. mars) tok jeg kontakt med legen og avbestilte neste time som skulle finne sted om 3 uker for jeg har jo lest at gravide IKKE skal ta skleroterapibehandling.

Jeg har tenkt litt på dette de siste ukene (jeg er nå 9 uker og 5 dager på vei) og tok derfor kontakt med legen i dag tidlig for å høre om hun kunne fortelle om hun trodde det var farlig for embryoet/fosteret at jeg hadde tatt behandlingen da jeg var 1 1/2 uke på vei. Synes svaret hun ga meg var litt diffust og hun lurte på hvor langt jeg var på vei da jeg tok den første behandlingen og om vi skulle beholde barnet.....
Kjenner dere til evnt. skader som har oppstått eller om det øker faren for misdannelser etc?? Jeg må si at jeg ble litt stresset av svaret fra legen.......
 
Back
Topp