Gravid blødning

Charlie91

Blir kjent med forumet
Hei.
Er gravid 6+4 med ivf. Hadde en blødning 6+0 som stoppet relativt raskt med noe brunt utflod i etterkant. Var på UL samme dag på sykehuset der alt så fint ut. Levende foster med hjerteaktivitet. Ny liten blødning idag og var på ny sjekk. Alt ser fremdeles bra ut. Hjertet banker. Han sa ikke noe om størrelse på fosteret nå siden dette kunne være feilmeldinger og viktigste at det var hjerteaktivitet. Legen kunne også se noe i livmoren som han trodde kunne være en blodansamling. Dette ble ikke sett ved første sjekk. Han mente at blødningene kan komme av lavt plassert morkake. Er så redd det er noe galt og for å miste. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Skal tilbake på ny UL om to uker og synes dette er en evighet til.

Skulle stå feilmålinger ikke meldinger. Altså han mente at det er lett å måle feil så tidlig. Han sa også at et alt så bra ut nå og at det er grunn til optimisme når man har sett et bankende hjerte! Men klarer liksom ikke helt roe meg med dette

Jeg hadde samme greia.
Blodansamling i livmor (subchorionic hematoma på fagspråket). Var ikke synlig 5+5 her, men godt synlig 6+4. (Hadde hatt to kraftige blødninger da).

Så lenge den ikke er veldig stor, så går det oftest veldig bra, fant jeg ut. Etter mye søk etter erfaringer osv.. Er også faktisk relativt vanlig etter ivf! Mye høyere forekomst etter ivf enn ved vanlig svangerskap.
Bankende hjerte er et veldig godt tegn :)
Gikk bra her. Hadde de to store blødningene, og ellers spotting i første trimester, og så ble det borte. Baby kom til 40+6 i 2021.

Tusen takk for svar. Glad det gikk så bra for deg❤️ Alltid betryggende å høre slike historier når man står i det selv.

Jeg hadde samme greia.
Blodansamling i livmor (subchorionic hematoma på fagspråket). Var ikke synlig 5+5 her, men godt synlig 6+4. (Hadde hatt to kraftige blødninger da).

Så lenge den ikke er veldig stor, så går det oftest veldig bra, fant jeg ut. Etter mye søk etter erfaringer osv.. Er også faktisk relativt vanlig etter ivf! Mye høyere forekomst etter ivf enn ved vanlig svangerskap.
Bankende hjerte er et veldig godt tegn :)
Gikk bra her. Hadde de to store blødningene, og ellers spotting i første trimester, og så ble det borte. Baby kom til 40+6 i 2021.
Tusen takk for svar. Glad det gikk så bra for deg❤️ Alltid betryggende å høre slike historier når man står i det selv.

Back
Topp