Gravid-bilbelte?

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Jeg har blitt anbefalt bilbelte for gravide av en venninne. Noen som tenker å kjøpe slik? Og når er det lurt å begynne med en sånn? [emoji594]

Kommer ikke til å bruke (og jobben min består av å kjøre bil). Ifølge Trygg Trafikk og andre vil ikke et sånt belte ha noen sikkerhetsmessig betydning. Stoler mer på Trygg Trafikk enn produsenten...en av de har jo tross alt økonomiske interesser i det...

Noen synes riktignok det er mer behagelig, og det er jo selvsagt grunn nok til å bruke det, er jo heller ingen risiko ved å gjøre det.

Hovedsaken uansett er å bruke bilbeltet riktig, få det godt ned på hoftene og stramme skikkelig.

brukte det da jeg gikk med de to første, men har ikke brukt det de to siste svangerskapene og kommer ikke til å bruke det nå heller.

Har fått det av ei venninne, og jeg syntes det var behagelig siden det får vekk beltet fra den lille kulen som kommer nå. Men det er litt kinkig mellom beina. Helt umulig å bruke skjørt eller kjole, da. Det festet går jo helt opp under... ;)

Noen synes riktignok det er mer behagelig, og det er jo selvsagt grunn nok til å bruke det, er jo heller ingen risiko ved å gjøre det.

Hovedsaken uansett er å bruke bilbeltet riktig, få det godt ned på hoftene og stramme skikkelig.
Jeg har også hørt at det forsåvidt ikke har noe for seg, bortsett fra som nevnt at det er behagelig :) men har aldri hatt noen kilde for det, fikk aldri somlet meg til å bruke det sist :nailbiting:

Brukte det mye sist gang for det hjalp på kvalmen å ikke å belte rett på magen. Denne gang er det ikke blitt brukt ;)

Jobber med barneutstyr og har dette for salg, men kommer heller ikke å kjøpe det så lenge vanlig belte holder seg nede på hoftene...;)

Takk for svar alle sammen. Da vet jeg at det ikke er strengt nødvendig, men kan gjøre det mer behagelig. Skal på bilferie i Norge om noen uker, så tror jeg kjøper en og finner jeg nok fort ut om dette er noe for meg [emoji5] Det skader ikke å prøve hvertfall

Det er litt knot å sette på til man blir vant med det. Spesielt hvis man skal kjapt inn og ut av bilen. Men synes det er mye mer behagelig siden det ikke sklir opp og kan gnage.

Jeg kjører bil til yrke, og kommer nok snart til å ta det i bruk. :) Om det er mer eller mindre trygt vet jeg ikke, men føler jeg ofte ikke får belte skikkelig på hoften uten, og da frykter jeg for magen viss jeg skulle være uheldig å kollidere.

Jeg brukte i de to første svangerskapene, men kommer ikke til å bruke det nå.

Jeg har kjøpt nå og kommer til å bruke det. Jeg merket at beltet allerede skled opp på magen og jeg tar ingen sjanser. Det er stor forskjell på hvor beltet ligger med og uten gravidbelte.

Back
Topp