Gravid bilbelte...

Svanefruen

Er så lykkelig!!!! :)
Oktoberskatter 2014
Når begynner du å bruke belte for gravide? Sambo hadde vell helst sett at jeg brukte det nå...er 5+3 ;) men anbefales visstnok fra 2 mnd... Tenker det er fordi spira ligger så langt ned i bekkenet nå...? Kjenner at jeg gleder meg litt til å bruke det :D

Når begynner du å bruke belte for gravide? Sambo hadde vell helst sett at jeg brukte det nå...er 5+3 ;) men anbefales visstnok fra 2 mnd... Tenker det er fordi spira ligger så langt ned i bekkenet nå...? Kjenner at jeg gleder meg litt til å bruke det :D
Det skal eg også bruke, visst det anbefalast fra 8 veke skal eg kjøpe meg snart:-) kjekt med alt som har med graviditet og gjere :-) trur eg begynte med det da eg var 12 veke første gang.

Der sa du noe.. det må jeg finne fram igjen.
Men ah.. mye styr med det beltet også. Husker jeg syns det var en fryd å kunne gå tilbake til vanlig bruk etter graviditeten :P

Inne å sniker. Sist sv.skap brukte jeg gravidbelte og er fornøyd med det, for da fikk jeg beltet ganske langt ned... meeeen(!) Det er ikke en ekstra sikkerhet for baby eller mor, dessverre... snakka med sjefen som har mannen sin i statens vegvesen og hadde sagt at gravidbeltet ikke er en ekstra sikkerhet... så til dere som ikke har det, så er det bortkasta penger.

Gravidbeltet gir ikke ekstra sikkerhet nei, men da mange syns det er ubehagelig å ha bilens seler over magen så hjelper gravidbeltet til å "dytte" selen ned under magen...

Jeg syns det var behagelig å bruke det sist :)

Inne å sniker. Sist sv.skap brukte jeg gravidbelte og er fornøyd med det, for da fikk jeg beltet ganske langt ned... meeeen(!) Det er ikke en ekstra sikkerhet for baby eller mor, dessverre... snakka med sjefen som har mannen sin i statens vegvesen og hadde sagt at gravidbeltet ikke er en ekstra sikkerhet... så til dere som ikke har det, så er det bortkasta penger.

Takk for tips! Tenkte jeg skulle høre med jordmor når jeg skal dit, hva hun tenker. Lurt litt på det der, om det egentlig er nødvendig :p

Gravidbeltet gir ikke ekstra sikkerhet nei, men da mange syns det er ubehagelig å ha bilens seler over magen så hjelper gravidbeltet til å "dytte" selen ned under magen...

Jeg syns det var behagelig å bruke det sist :)

Den er jeg enig med deg i, men nå når jeg har fått mage igjen så har jeg prøvd med beltet og da plasserer jeg det langt ned før jeg fester og strammer beltet. Da har jeg det på hoftebeinet.. så da trenger jeg ikke gravidbelte :)

Den er jeg enig med deg i, men nå når jeg har fått mage igjen så har jeg prøvd med beltet og da plasserer jeg det langt ned før jeg fester og strammer beltet. Da har jeg det på hoftebeinet.. så da trenger jeg ikke gravidbelte :)

Lurt! :) Hadde det bare i den ene bilen vår sist jeg og altså. Syns gravidbeltet var deilig på lange turer men bare styr hvis jeg bare skulle på butikken eller type max 30 min kjøring.

det er kanskje ikke en ekstra sikkerhet for meg, men for lille babyen så tenker jeg det forebygger hvis jeg må bremse og beltet presser over magen.. eller den skarpe kanten skjærer seg inn i magen :O sist jeg sjekket var ikke statens vegvesen noe orakel :p men her har de uttalt seg... og det er ikke noe dokumentasjon på at gravidbelte hjelper....

http://www.tv2.no/underholdning/hje...ditt-falsk-trygghet-3295985.html#.UvyLy3nrN1I

vikigst er vell uansett at man gjør det som kjennes best og trygges for seg selv :) og hva man da vil bruke pengene på :)

Last edited:
Jeg må bruke det allerede;) sambo jobber i politiet og har sett at det faktisk gjør en forskjell:) uansett... viss det skulle skje noe, så vet vi ihvertfall at vi har prøvd å gjøre det så sikkert som mulig:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp