Gravid bilbelte?!

Tenkte på det samme når jeg kjørte hjem ikveld,, men er nok litt tidligt å ha det for min del vertfsll..men når jeg nærmer meg rundt 10 uker så kan jeg nok tru at jeg tar i bruk det..men det er egentligt en falsk sikkerhet for hvis du krasjer og beltet strammer seg så klarer ikke de 3 knappene som skal holde beltet lengre nede å holde..

Husker jeg så en video ang dette om hvordan gravide burde ha bilbeltet sitt på isdedenfor..mener at man skulle ta den ene foten inn i magebeltet slik at den foten holdt nede litt sv selen under foten..var politiet eller noen i den duren som viste det..

Jeg føler det er en falsk trygghet, det er nok mer komforten som er aktuell. Som trygg trafikk sier: "Det finnes produkter for gravide som styrer beltet ned under magen. De kan gjøre det mer behagelig å bruke bilbeltet."

De sier jo ingenting om sikkerheten, de anbefaler bare at man bruker beltet.

Jeg har det og begynner nok å bruke det fra uke 10 :-)

Jeg har det fra forrige svangerskap :) Begynner nok med det når jeg har fått positiv test :) Mye fordi jeg syns det er mer komfortabelt :)

Jeg har aldri brukt gravidbilbeltesak. Gjør som trygg trafikk sier på siden sin og legger beltet under magen. Synes ikke at det er ubehagelig. Kynnere i bil er ubehagelig uansett, men bilbeltet har ingen betydning for de..

jeg tar nok å høre litt rundt ang dette denne gangen hva som er best å gjør når det gjelder det gravid beltet. for det er jo ikke no særlig hold i det- hvis du krasjer å revner knappene opp som holder beltet nede og du får magebeltet for det om på magen.. men jeg er ikke expert alltså =)

Jeg kjørte bil nesten hver dag forje gang og denne gangen. Men noe gravid belte blir det nok ikke. Jeg føler både jeg og spiren er trygg nok med vanlig belte.

Back
Topp