Gravid bilbelte

mamma2be89

Betatt av forumet
Når begynner dere å bruke gravid bilbelte? Hvet liksom ikke når det er normalt å begynne å bruke dette.

Termin 1 Februar 2014 <3

Aldri :p
Er jo ingen nytte av det, utenom at noen sier det er mer behagelig enn vanlig belte...

Har hørt fra andre at det ikke er vits i. Har sjekket i bilen vår også, og beltefestet er så lavt at den vil kunne gå under magen uansett.

Tenker jeg begynner å bruke det når jeg begynner å få litt mage. Brukte det sist, og det var mye mer behagelig enn å sitte med vanlig bilbelte. Og bilbeltet skal jo ligge helt stramt/kroppsnært inntil kroppen for at det skal ha god funksjon ved en kollisjon, følte ikke det lå riktig uten å ha gravidbilbeltedelen på sist.

Hadde tenkt å kjøpe meg et slikt belte, men gidder ikke bruke penger på det hvis det ikke er noe nytte i det.

Termin 9.februar med første frøet:)

Har to. Funker kun når det er vondt på magen. Gidder vel ikke sette de inn trur jeg.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Jeg spurte jo ikke om det var effekt av den eller ikke. Om du bruker det eller ikke er jo deres valg. Jeg spurte når tid vi begynner å bruke det. Takk for svar til mimamo som svarte på spørsmålet mitt :-)

Termin 1 Februar 2014 <3

Jeg syns belte var godt,og er sikker på de har funnet det opp for en grunn;-) Det står at fra 8 uker (2 full gått mnd) kan det brukes.Jeg venter til vi har fortalt familie.Er 9+2 nå

Har det i bilen. Men dårlig festa, vært der siden sist :P skal vel snart bruke det tenkte jeg

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 /01.03.2014 ♥

Vi skal på lengre bilturer nå i ferien så tror jeg skal ta det fram når vi reiser neste uke, er da 11 uker :-)

jippi så gøy at jeg er 11 uker neste uke forresten :-) :-)

Har ikke brukt det før og kommer nok ikke til å gjøre det denne gangen heller.. Jeg ble fortalt at den ene typen var farligere å bruke enn å la være.. Vet ikke om det stemmer da, men tror ikke det hjelper noe særlig med di beltene uansett :p

Sniker fra juli 13:)
Gravid-bilbelte har ingen funksjon ved krasj, som mange kanskje trur..?:) men for min del har det i allefall vært gull verdt hele veien uansett:) i starten var jeg så oppblåst og hadde vondt i magen. Da var beltet veldig fint, så jeg slapp å få press der der var vondt. Ettersom magen ble større, syns jeg fortsatt at det var mer behagelig å bruke dette beltet. 38 uker nå, og kommer til P bruke det både resten av tiden og ved evt senere sv. Skap:)
Jeg var så heldig å arve 2 belter av tanta mi, hvis ikke hadde jeg kjøpt dem uansett:) absolutt en fin investering:)

Vet de ikke har noe med sikkerhet og gjøre, men kommer til å bruke det for komfort. Har ikke begynt enda, da jeg ikke er øm der. Forrige svangerskap begynte jeg og bruke det tidlig, det var sååå vondt uten.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Brukte me første mann, men d bi nok ligganes på kåtte denna gangen... Trur æ.

Back
Topp