Gravid bilbelte??

Mi ( nr 2 på vei)

Glad i forumet
Noen som har begynt å bruke det??? jeg kjøpte dette sist jeg var gravid, men husker ikke når jeg begynte å bruke det sist...  Så noen her som bruker det?? eller vet fra når det er hensiktsmessig å bruke det???

Unnimamma91 skrev:
Jeg brukte det sist :) Synes det var behagelig :)

Samme her:) tenker å begynne å bruke mitt nå snart. HAr en del kynnere og da er det veldig ubehagelig med vanlig bilbelte over magen .

Jeg kjøpte gravid bilbelte når jeg var ca 3 mnd. Vi var innom for å kjøpe bilstol på tilbud, så da kjøpte vi like så godt med oss det også. Begynte bare å bruke det med ei gang, og syns det er veldig behagelig :-)

Jeg har nå montert det i førersetet mitt, men er ikke HVER gang jeg er flink å bruke det. Innimellom syns jeg det er veldig behagelig, men det er når jeg kjører litt lengre. Ikke bare til butikken 4 min. unna liksom. :)

Sist begynte jeg å bruke det når det ble ubehagelig uten.

begynte med det i uke 8... mest fordi det er skaderlig for baby'n hvis man kræsjer. pappan til mannen min mistet broren sin da baby'n lå i magen til mamman.de kræsja og bilbelte "drepte fosteret".. men nå er jeg så vant til det, så nå er det ubehagelig uten..

Da virker det som om mange her har begynt å bruke det, så da er det vel tida for det.. sambo monterte det i bilen i går..

Jeg har fra forrige gang :) jeg tenkte å snart ta det ibruk, pga jeg synes belte begynner å bli litt ubehagelig :)

Det er montert og stort sett i bruk ja :)

Begynte å bruke det med engang jeg visste jeg var gravid.

Husk at gravid-bilbelte ikke øker sikkerheten på noen måte, det er kun for komfortens skyld!! Selv synes jeg det er like behagelig uten, så da sparer jeg heller de pengene... 

Vi ble fortalt på babyshop at deg var tryggere i en evt kræsj. Fordi lårene tar støyten og ikke magen. Er dette feil info??

fru trondrud skrev:
Vi ble fortalt på babyshop at deg var tryggere i en evt kræsj. Fordi lårene tar støyten og ikke magen. Er dette feil info??

Dette er riktig info du har fått. Men likevel kan en ikke anta at kræsjer en så er den lille safe visst du skjønner? det belte er forebyggende på en måte, men ingen garanti.Trykket du får  på en kræsj blir da flytta på lårene ikke magen.

Selv har jeg brukt belte siden uke 8.

Sillebedille skrev:
Husk at gravid-bilbelte ikke øker sikkerheten på noen måte, det er kun for komfortens skyld!! Selv synes jeg det er like behagelig uten, så da sparer jeg heller de pengene... 

Riktig, TT mener at det ikke er noen uavhengige tester som viser at belte øker sikkerheten til fosteret. Derimot skal det ikke være så lurt å "tukle" med allerede eksisterende sikkerhetsutstyr med tanke på at en kan komme i en situasjon der beltet må fort av eller du må skjæres ut av bilen i en ulykke.......

Kjøpte og begynte å bruke i dag. Magen har begynt å vokse litt, så da tenkte jeg at det var greit:)

jeg kjøpte sist jeg var gravid og har brukt mitt noen uker alt.. syns det er behagelig og slippe at det stramme over magen:)

Sillebedille skrev:

Enig med Sillebedille, jeg også sparer penger. Vi har bare en bil, og han ofte handler mat for meg etter jobb :)

Venninna mi sa til meg at bilbeltet for gravide gir falsk trygghet bortsett fra komfort.
Kvakksalveri, tenkte jeg...

Sillebedille skrev:

sign

Back
Topp