Gravid belte?

Næh... brukte det for komfort med eldste men orka ikke pese med det sist og ikke nå heller. Passer bare på at beltet ligger korrekt.

Brukte det når jeg begynnte å bli stor sist. Det var mer behagelig å ha på sele da. Kommer nok til å bruke det etter hvert nå å :) Men de vet vell ikke helt om det faktisk er tryggere for barnet ? :)

Sniker fra desember.

Jeg har brukt det siden uke 16. Dersom beltet glir opp på magen uten er det tryggere med, man bør ikke få det trykket på magen hvis noe skjer.

Har fra forrige svangerskap, så kommer til å bruke det når jeg får større mage. Syns det gjør det lettere å holde beltet på plass under magen.

Har brukt siden positiv test [emoji28] bestilte før jeg mistet ene gangen, så føles godt at det endelig blir brukt [emoji4]

Har brukt den siden uke 8, som det står på esken at det er anbefalt.

Hvor får man tak i disse gravidbeltene? Og hva er egentlig grunnen til at de bør brukes?

Hvor får man tak i disse gravidbeltene? Og hva er egentlig grunnen til at de bør brukes?
Kjøpte mitt på nett. Søk på BeSafe gravidbelte eller noe sånt [emoji4]
Jeg bruker mitt fordi jeg føler det vil være tryggere ved et eventuelt uhell, men mest fordi det er deilig å slippe at beltet strammer på magen [emoji4]

Det er ingen grunn til å bruke det utenom at noen syns det er mer komfortabelt og praktisk. Det er bare kommersielle aktører som hevder at disse beltene gir økt trygghet, ta et raskt googlesøk så finner du flere seriøse artikler som konstanterer at beltene ikke er nødvendig.

Nei, det har jeg aldri brukt i noen av svangerskapene, og har ikke behov nå heller.

Har brukt det siden uke 13. Husker det var veldig behagelig sist, og føler meg litt tryggere med det :)

Brukte det ikke sist og kommer ikke til å bruke det nå. Syns ikke vanlig belte var ubehagelig sist og når det ikke er andre grunner for å bruke det så ser jeg ikke vitsen med å bruke flere hundre kroner på det.

Brukte det sist og kommer ikke til å bruke det nå. Som andre har nevnt er det ikke dokumentert at det er sikrere, og det er ingen anbefalinger for å bruke det. Så de pengene sparer jeg.

Har fra sist, så regner med jeg kommer til å bruke det. Føles riktigere at beltet kommer lengre ned selv om forskning ikke tilsier at det er nødvendig.

Back
Topp