Gravid+bekkenløsning+trening?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Noen som har fått det til? Var inne i en god periode med masse motivasjon, men med svangerskap og bekkenløsning turte jeg ikke mer. Tåler lite gåing/ståing, så løping er ikke tingen nå.

Hvordan/hva trente du? Med fysioterapaut eller annen veiledning eller på egenhånd? Hvilke øvelser? Hvor ofte?

Ja jeg fikk bekkenløsning i uke 7 og begynte hos fysio i uke 12. Enda 11mnd etter fødsel sliter jeg litt.. Treningen måtte jeg legge på hyllen.. Men gikk daglige turer, passet på å gå små skritt og ikke for fort. Fysio da det beste var flere små turer enn en lang.

Ja, hadde det. Begynte med bassengtrening i varmt vann, fysio, massasje, akupunktur osv. Ingenting hjalp for å være ærlig. Måtte bare slappe av og ikke sitte/ligge for lenge. Heller ikke gå for lenge. Ble innlagt med invalidiserende bekkenløsning i uke 33, ble mye bedre da hodet festet seg. Brukte krykker under hele svangerskapet. Ble helt bra igjen etter fødsel da :D

Jeg trente med mild bekkenløsning frem til 5 dager før fødsel ;) Var på egenhånd på studio, men hadde med meg en av de personlige trenerne (som også er fysioterapeut) for å lage ett opplegg som passet meg :)
Det var sykling på en sykkel med "stol" i steden for sete, styrke i armer, bryst og rygg (mest på apparater jeg kunne sitte og ikke måtte anstrenge bekkenet), og benpress liggende flatt ( og for å hvile bekkenet)

Det gikk kjempefint, og bekkenløsningen ble holdt i sjakk :D

Back
Topp