Gravid 9 uker og ny her :)

trollsmukk

Betatt av forumet
Hei jenter!

Jeg har endelig flyttet fra FS og inn hit..
Dette er første gang jeg er gravid, og jeg er veldig usikker på alt!

Jeg skal på min første kontroll hos legen til torsdag, hva kommer han til å gjøre der? Klarer han å finne ut hvor langt jeg er på vei? (har ikke hatt syklus pga PCOS) Fikk vite at jeg var gravid ved en tilfeldighet da jeg var på sykehuset pga magesmerter/cystesmerter... Fikk bare konstatert at jeg var ca 5 uker på vei og at det var inni livmora... (utifra dette er jeg nå 9 uker på vei)
Etter det har jeg ikke vært på kontroll..

Jeg er kvalm,svimmel,trøtt og generelt i veldig dårlig form! Er dette helt normalt? Det kjennes ut som noe inni meg løsner når jeg reiser meg opp etc... Jeg blir litt engstelig!

Takker for svar, og gratulerer alle her inne med spire i magen! [:D]

Gratulerer så mykje med ein stor overraskelse[:D][:D][:D][:D]   På første sjekk hos legen sjekker han blodtrykk, tar på blodprøver, sjekker urinprøven du har med deg, fyller ut helsekortet ditt, gir deg henvisning til jordmor (om du vil bruke det) og sender henvisning om ultralyd til sjukehuset[:)]

Takk for det [:D] Det var virkelig en overraskelse da gynekologen sa at en cyste hadde sprekt og forårsaket smertene mine.... men her er det en overraskelse - det er et 3 uker gammelt foster :)

Er det noe spesielt jeg bør nevne for legen, spørre om? F.eks historikk med avangerskapsforgiftning i familien, bør jeg nevne ubehaget mitt?

ORIGINAL: trollsmukk

Takk for det [:D] Det var virkelig en overraskelse da gynekologen sa at en cyste hadde sprekt og forårsaket smertene mine.... men her er det en overraskelse - det er et 3 uker gammelt foster :)

Er det noe spesielt jeg bør nevne for legen, spørre om? F.eks historikk med avangerskapsforgiftning i familien, bør jeg nevne ubehaget mitt?

Skriv deg ei liste over ting du lure på og nevn alt som er relevant for eit svangerskap, som den forgiftninga og andre sjukdommer i familien. Og har du ubehag, nevner du det.

Først av alt: GRATULERER SÅ MYE MED SPIRE!!!!!!!!!!!! [:D][:D][:D] Min lege spurte meg i grunnen om alt: sykdomshistorie i fam, hvordan formen er osv... Masse lykke til[:D]

Tusen takk for gode tips og gratulasjoner [:D]
Da skal jeg skrive ned :) Legen informerer sikkert godt siden jeg aldri har vært gjennom dette før, men jeg klarer ikke la være å tenke, siden mamma hadde et kritisk svangerskap med meg... Blir nok bedre når legen får undersøkt meg, så kan jeg slippe bekymringene [:D]

Back
Topp