Gravid 5 uker, mageknip og kvalme

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Hei,

Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, i morgen er det 5 uker. I dag våknet jeg med en intens kvalme, og litt mageknip. Sto opp for å pusse tenner, men måtte avbryte midt i for å kaste opp. Etter det så avtok kvalmen bittelitt, så har den kommet og gått, men jeg har ikke kastet opp mer (hater å spy, så holder det inne så lenge jeg klarer). Mageknipen har blitt verre og pågår fremdeles. Det jeg lurer på, er dette på grunn av graviditeten, eller er det noe helt annet? Er mageknip normalt? Har ikke hatt diare eller noe, om ellers er jeg litt hard i magen.

Takk for svar
 
Hei,

Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, i morgen er det 5 uker. I dag våknet jeg med en intens kvalme, og litt mageknip. Sto opp for å pusse tenner, men måtte avbryte midt i for å kaste opp. Etter det så avtok kvalmen bittelitt, så har den kommet og gått, men jeg har ikke kastet opp mer (hater å spy, så holder det inne så lenge jeg klarer). Mageknipen har blitt verre og pågår fremdeles. Det jeg lurer på, er dette på grunn av graviditeten, eller er det noe helt annet? Er mageknip normalt? Har ikke hatt diare eller noe, om ellers er jeg litt hard i magen.

Takk for svar

Normalt både med oppkast og mageknip, men det er umulig å si om det er pga graviditeten eller noe annet. Man kan fortsatt bli syk selv om man er gravid.
 
Mageknip er veldig ubehagelig, desverre er det ikke uvanlig under graviditet
 
Med nr 1 hadde jeg MYE vondt i magen. Var akkurat som skikkelige vonde menssmerter. Det er helt vanlig og kommer av at livmoren vokser. Brukte mye varmeflaske.
 
Back
Topp