gravid 3 mnd etter forrige fødsel!

Markk

Blir kjent med forumet
Hei :)
Jeg lurer på en ting ang dette, jeg fødte for ca 3 mnd siden, ved hjelp av keisersnitt. Har nå blitt gravid igjen, og er veldig usikker på hva jeg skal gjøre..
Er det farlig pga stingene i livmoren og magen at jeg fullfører dette svangerskapet? Har lest flere steder at man skal vente en stund å bli gravid igjen etter keisersnitt..
Og jeg har rhesus negativ blodtype, og fikk antistoffer i uke 36 i forrige svangerskap.. Er det stor fare for at dette skjer igjen og tidligere i svangerskapet? Er veldig redd og usikker!!



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei!

Jeg skjønner godt at du blir bekymret, der står så masse informasjon rundt omkring- og det preger oss selvfølgelig!
Jeg vet at anbefalingene spriker, men vet faktisk ikke om der er noen nasjonal anbefaling på akkurat dette.
Jeg hadde tatt dette opp med en gynekolog og bedt om litt informasjon.

Mvh jordmor Grethe
 
Når det gjelder antistoffer i blodet, er ikke dette så uvanlig.
Du vil jo ta blodprøver i dette svangerskapet også, og hvis der fortsatt er antistoffer i blodet ditt, vil den navlestrengsprøven fra barnet ditt avgjøre om der skal gjøres noe videre!
Det er ikke noe du trenger bekymre deg for, det er sjelden dette påvirker barnet :)

Mvh Grethe
 
Back
Topp