GRAVID 3 DAGER ETTER MENS!!!

Emz mamma

Elsker forumet
Snakket litt med min lillesøster igår,og hun visste nøyaktig datoen hennes datter var unnfanget på... for tre dager etter avsluttet mens så hadde hun og sambo sex,deretter dro han bort og jobbet 2-3 uker! Syntes å ha lest noe et sted om en dame som hadde fått anbefalt å ha sex tre dager etter avsluttet mens for å få en liten spire...

Noen som vet noe om dettet?!
For om dette er sant så kanskje jeg skal prøve litt hele veien... ikke bare stresse rundt EL.....

har faktisk en venninne det samme skjedde med, så det er nok lurt å prøve litt hele tiden...[;)]

Har forresten en datter som heter Emma jeg også[:)]

kanskje en skal ha sex annenhver dag mellom hver mens....?? da burde en jo vær ganske sikker...Det sies jo at sædcellene overlever i opptil 3 dager, så da burde det alltid være noen som lever der " inne " hele tiden[8|]

Hehehe... synes at dette prosjektet er en stor gåte som jeg gjerne skulle ville ha svar på..... annenhver dag må jo være et sikkerstikk,men min kjære jobber 14/14 som avanserer hele dette baby-prosjektet! *sukk* [:D]

ORIGINAL: Emmas mamma!

Hehehe... synes at dette prosjektet er en stor gåte som jeg gjerne skulle ville ha svar på..... annenhver dag må jo være et sikkerstikk,men min kjære jobber 14/14 som avanserer hele dette baby-prosjektet! *sukk* [:D]

Min jobber også 14/14[&o][&o] Stresser med å få det til å klaffe...[;)]

Faktsik lever de små soldatene oppi der i opptil 5 døgn under optimale forhold, men 3 er nok mer normalt.

Det er potensielt 6 dager i en syklus du kan bli gravid. 5 døgn før EL og 1 døgn etter, fordi egget maksimalt kan befruktes 24 timer etter EL. For å finne disse 6 dagene er man jo avhengig av å vite når EL inntreffer da. Det kan man gjøre på mange slags vis, el-tester, temping, følge med på sekret etc, så får man i alle fall en ide. Om man ikke gjør noe som helst slikt så kan man likevel rgne litt matte.

Tiden fra EL til mens er fast for en kvinne, den varierer somregel ikke med mer enn max +/-1 dag. Men hvilken dag el inntreffer, DET kan varire, og det re jo det som vanskeliggjør det heøe da. Stress utsetter aldri mensen. Men stress kan utsette EL, pg DET utsetter automatsik mensen like mye som el ble utsatt.

Men altså: Tiden fra el til mens er fast. Mellom kvinner varierer denne dog mye. I gjennomsnitt 14 dager, mest vanlig mellom 12 og 16, men ikke unormalt mellom 10 og 18. Kortere enn ti dager er et problem, og lenger enn 18 er heller ikke normalt, dersom det går mer enn 18 dager etter el uten mens rgnes det som et klart tegn på graviditet, men det kan også være noe med en cyste.

Altså, en eller annen plass mellom 10 og 18 dager. Dersom man ikke vet når man har el bør man regne med hele denne perioden, så godt man kan. (og da nærmer vi oss "sex annenhverdag hele syklusen" ja, for da bør man altså ha et aktivt sexlig fra 5 dager før 18 dager før neste mens, og det er 23 dager før neste mens det! Til 1 dag etter ti dager før, som er 9 dager før neste mens.

Tilbake til det det opprinnelig handlet om: befruktning 3 dager etter avsluttet mens. Vel, om man har en syklus på 28-30 dager, og lang lutealfase (tiden fra El til mens) så er ikke det så helt unormalt nei.

En blødning på 6 dager. tre dager etter det er dag 9. I en 28 dager alng syklus er det 19 dager før neste mens. Om de små soldatene lever i 3-4 døgn så lever de til sånn ca 15 dager før neste mens, og det er en heeelt vanlg tid å ha el på :) )

Men at det er ideelt å ha sex 3 dager etter mensen slutter for å bli gravid, det er en sanneht med modifikasjoner. Det avjhengr jo av hvor lang syklus du har, hvor lanf LF du har, og ikke minst: hvor lenge du blør. Om du blør i bare 3 dager blir det allerede dag 6, men om du blør i en drøy uke, så er det jo nestn tid for EL allrede tre dager etter mensen.

Dette er helt individuelt.

fint regnestykke...så for å gjøre det litt kortere: ha sex annenhver dag, d må jo føre med seg noe bra vil jeg tro.....så det blir en travel julefeiring[;)]

Jeg har prøvd å finne ut når jeg kan ha blitt gravid, og etter å ha vært på ultralyd, hvor vi fikk vite at jeg er en uke lenger på vei enn antatt, så har jeg i alle fall kommet til at jeg må ha blitt befruktet max to uker etter første mens-dag. Det er overraskende tidlig i forhold til min lange syklus og tidpspunktet for når jeg trodde at jeg hadde eggløsning.

Hvis dere har sex med to-tre dagers mellomrom gjennom hele syklusen er det det beste, fordi kvaliteten på sæden forringes hvis det går for kort/lang tid mellom hver gang. Lykke til!

For dem som har "friske sædceller" er det ikke noe problem å ha sex hver dag, emn de som har nedsatt kvalitet bør ikke gjøre det oftere enn annenhver. Det er i alle fall det jeg har elst alle plasser om dette, både på norsk og på engelsk.

Back
Topp