Gravid 3 år etter gastric sleeve

Kiro91

Glad i forumet
Himmelbarn
Sensommerbarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Hei
Er det noen som har vært gravid etter en slankeoperasjon?

Jeg tok gastric sleeve for litt over 3 år siden. Jeg gikk ned mye i begynnelsen, men har lagt på meg en del igjen desverre. Nå har jeg fått postiv test og er 4+2 på vei.

Har man rett til ekstra oppfølging i svangerskapet?
 
Jeg er opperert for 3 år siden.
Får ekstra oppfølging, 2 ekstra ultralyd for og se at fosteret får nok næring og vokser som hun skal. Tar blodprøver (jern,b12 og vitaminer) hver 14 dag no, har lave jernlager som jeg ikke klarer og få kontroll på.
Hadde ligget stabilt på vekta inntil jeg ble gravid, er nå 27 uker og 19 kg tyngre.
 
Okei. Takk for svar. :)
Jeg tar allerede b12 ( hver 8.uke) jerntilskudd og folat +++vitaminer pga lave nivåer. Har sendt en hendvendelse til legen om hva de tenker.
 
Husk B12 sprøyte utgår når man er gravid, jeg måtte over på tabletter.
Fastlegen min mente jeg trengte ikke ekstra oppfølging så fikk ikke noe fra han.
Men på ordinær ul fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha flere ultralyder fram mot termin for og se at fosteret får nok næring. Så snakk med fødeavdelingen der du tilhører om fastlegen sier du ikke trenger
 
Hei hei.

Er sleeve operert for 3.5 år siden. Er nå 17 uker på vei :)
Er min første etter operasjonen, men mitt tredje svangerskap.

Har og lagt på meg 13 kilo siden minstevekt. Men har vært så mye dårlig at jeg har bare gått opp et par kilo til nå. Jeg begynner med oppfølging på poliklinikken for gravide i Januar. Har skjønt at vi får noen ekstra ultralyder og vekst estemeringer. Nå er jeg mest spent på om svangerskapsdiabetesen holder seg vekke siden jeg er operert. :)

Til nå har jeg vært å tatt blodprøver i uke 10 som var fine. Også jordmor i uke 15. Og ordinær ultralyd igår :)

Får i meg lite mat om gangen nå, men prøver å være bevisst på vanninntak siden jeg hadde lagt blodtrykk. Er ellers helt tom for energi og har mye plager. Ingen dans på roser desverre. Hehehe...
 
Back
Topp