Gravid 2 mnd etter fødsel

Nymor21

Andre møte med forumet
Hei. Lurer på hvordan det har vært for dere som har fått barn med ca 1 års mellomrom? Hvordan har dere gjort det med barnehagestart osv?
 
Er 15 mnd mellom mine to første. Nr 1 startet opp i barnehagen i begynnelsen av august 1 mnd før nr 2 kom. Han var der hver dag, men korte dager. Både jeg og minstemann trengte den tiden for oss selv og eldstemann trengte også å være sammen med personal som kunne stimulere han mye bedre enn jeg klarte med en nyfødt.

Var selvfølgelig en stor overgang for nr 1 når nr 2 kom. Ikke lett å forberede en 1 åring på at det kommer en ny baby. Spesielt ikke når han hadde vært sammen med mamma hele tiden (ble sykemeldt i graviditeten) . Han avviste meg i starten. Ville ikke se på meg en gang. Det hjalp veldig når jeg satte av egen tid til han hver eneste dag. I dag er de to 5 og 4 år. De er like tette som tvillinger. Utfordringen her er å få de til å inkludere andre barn i deres lek så de jobber de med i barnehagen. Har en 2 åring også som er fullverdig medlem av gjengen (hvis man regner mnd er det 3 barn på 3 år). Så der hvor en av de er er også de andre :p
 
Hei. Lurer på hvordan det har vært for dere som har fått barn med ca 1 års mellomrom? Hvordan har dere gjort det med barnehagestart osv?

Et år i mellom mine. November barn begge to:bag: jeg har hatt begge hjemme til nesten fyllte 2 år. Startet så med tre dager i barnehage før jeg gikk over til 100%.

nå skal det sies at jeg lagde meg en avtale på jobb slik at jeg slapp å gå i jobb i mellom permisjonene og mor til samboer er pensjonist og har hjulpet meg mye når jeg har trengt det. Har også samboer som jobber offshore, så han er også hjemme 4 uker i slengen.

dere må nesten bare finne ut hva som passer deres situasjon best:happy: Jeg syns det var veldig tøfft når jeg begynte å komme langt i svangerskapet med nr.2 samtidig som jeg sprang etter en veldig aktiv gutt. Jeg var heldig og hadde lite plager i svangerskap nr. 2 vs nr. 1. det har også vert tøft nå. Begge har krevende men ulike faser og av og til tror jeg nesten drt hadde vert enklere med tvillinger:rolleyes:

men! Til gjengjeld, de har veldig godt lag og har fine stunder sammen. De har alltid en venn og noen å leke med:happy: kjekt på ferier osv når de er så jamngamle.
 
Back
Topp