Gravid 2-3 uker etter SA??

Håpfor2020

Flørter med forumet
Jeg mistet i uke 7. Begynte å blø 25. Oktober (nesten 3 uker siden) før det ble en komplett abort den søndagen (15 dager siden), blødde så videre et par dager etter. Så sluttet blødningene før ca 10 dager siden. Vi bestemte oss for å kaste oss i det og starte prøvingen med en gang. Har tatt endel el-tester og g test (svak positiv for et par dager siden). El testen var ganske positiv for en uke siden og nå igjen er den helt negativ. Men jeg tenkte kanskje den var positiv mest pga kluss med syklusen og sikkert HCG rester i blodet. MEN nå er det altså ca 19 dager siden spontanaborten og jeg merker de samme graviditetssymptomene som jeg merket sist gang! Sist gang fikk jeg symptomer 1 uke etter eggløsning og 1 uke før mensen. Stod opp på natta og tisset, stikninger og murringer, oppblåst, tørste og trøtt og mild kvalme. Og nå sitter jeg her 19 dager etter spontanaborten og har de SAMME symptomene??? Om jeg nå bare innbilder meg at jeg er gravid eller er det faktisk en mulighet? Det er jo maks 10 dager siden jeg sluttet å blø? noen som har noen tanker/lignende erfaringer?
 
Last edited:
Hvis du har hatt el så er det såklart mulig! Ville uansett tatt symptomene med en klype salt, da jeg hadde en SA i august følte jeg meg gravid hele neste syklus, men mensen kom en uke forsinket (el var også en uke forsinket). Men det klaffer på neste pp :) Så jeg vet jeg er mange som kan bli gravide veldig raskt etter en sa, mye fordi kroppen da kanskje er litt i "gravidmodus" :) Spennede fremover da! Krysser fingrene for deg! :)
 
Jeg mistet i uke 7. Begynte å blø 25. Oktober (nesten 3 uker siden) før det ble en komplett abort den søndagen (15 dager siden), blødde så videre et par dager etter. Så sluttet blødningene før ca 10 dager siden. Vi bestemte oss for å kaste oss i det og starte prøvingen med en gang. Har tatt endel el-tester og g test (negativ for et par dager siden). El testen var ganske positiv for en uke siden og nå igjen er den helt negativ. Men jeg tenkte kanskje den var positiv mest pga kluss med syklusen og sikkert HCG rester i blodet. MEN nå er det altså ca 19 dager siden spontanaborten og jeg merker de samme graviditetssymptomene som jeg merket sist gang! Sist gang fikk jeg symptomer 1 uke etter eggløsning og 1 uke før mensen. Stod opp på natta og tisset, stikninger og murringer, oppblåst, tørste og trøtt og mild kvalme. Og nå sitter jeg her 19 dager etter spontanaborten og har de SAMME symptomene??? Om jeg nå bare innbilder meg at jeg er gravid eller er det faktisk en mulighet? Det er jo maks 10 dager siden jeg sluttet å blø? noen som har noen tanker/lignende erfaringer?
Jeg hadde en sa midten av august 2015, sluttet å blø rundt 20.aug - 5.sept fikk jeg positiv test og resultatet er 3 og et halvt år nå:)
 
Jeg ble gravid på nytt 5 uker etter en senabort, hadde vel knapt sluttet å blø så vidt jeg husker. Spiren satt hele veien og blir straks 3 år nå.
 
Regelen etter en abort er unngå samleie, bading og tampong sålenge det blør.
 
Back
Topp