Gravid 15 år

Ville bare legge igjen en stoor klem til deg som har startet denne tråden:Heartred For en fæl og vond opplevelse du har vært gjennom med en mann på 32 år som har gjort deg en stor urett også er du attpåtil blitt gravid i tillegg, stakkars. Håper du anmelder han men skjønner om du ikke orker å gå gjennom det også med tanke på saken kan bli henlagt.
Ser du nå har skrevet at du heller mot abort, noe jeg fullt ut forstår og støtter opp om. Jeg gikk selv gjennom en abort da jeg nettopp var fylt 17 år. Kan ikke sammenlignes sånn sett, da jeg ikke var voldtatt, men jeg følte meg altfor ung til å bli mor og jeg og barnefar endte opp med å gjøre det slutt rett etter aborten. Jeg er nå 34 år og mamma til 4 barn og har vært sammen med pappaen til barna mine i 13 år. Jeg har ikke angret på aborten overhodet. Det var det rette valget for meg. Om Du velger å ta abort så kan du alltid få barn senere, når du har tatt en utdannelse, fått fast inntekt og møtt en hyggelig og snill mann du har lyst til å dele livet ditt med:Heartred Du er heldig som har støttende foreldre og er nok veldig bra for deg å få snakket ut med en psykolog etter alt det traumatiske du har opplevd og står midt oppi nå. Sender den en masse varme tanker og store bamseklemmer:Heartbigred Alt skal nok ordne seg lille søte du:Heartred
 
Foreslår at du sletter den samme delen av innlegget ditt som jeg sletta i min quote. Enkelte ting trenger du ikke ta opp som en prinsipiell diskusjon når en voldtatt 15-åring spør om råd!!

Jeg opplever bare litt lite forståelse både faglig og generelt egentlig for hvorfor man er i mot abort. Syns det er vanskelig å la være å besvare formuleringer som dette feks: "De som maser i vei om at du tar et liv bare så mennesker i vanskelige, sårbare situasjoner sksl føle seg enda mer jævlig enn nødvendig". Det er absolutt IKKE derfor vi "maser i vei" om dette, og det kjente jeg på behovet for å understreke/poengtere, så jeg syns ikke at jeg trenger å fjerne noe fra innlegget mitt. Men enig i at denne diskusjonen for øvrig egentlig ikke hører til her så jeg skal gi meg nå og ikke oppta mer plass på den generelle debatten rundt abort.
 
Takk for alle svarene. Jeg har vært hos legen i dag, og jeg har bestemt meg for abort og venter nå på time for det.
Mamma og pappa støtter meg. Legen mente også at dette var et riktig valg. Ingen har presset meg.
Jeg vet at det er noe som lever inni meg, men jeg er for ung til å bli mor. Og jeg må tenke på meg selv og livet mitt.
Jeg har ikke valgt å bli gravid. Og det er ikke noe enkelt valg å ta. Nå vil jeg bare få det overstått og se framover.
 
Takk for alle svarene. Jeg har vært hos legen i dag, og jeg har bestemt meg for abort og venter nå på time for det.
Mamma og pappa støtter meg. Legen mente også at dette var et riktig valg. Ingen har presset meg.
Jeg vet at det er noe som lever inni meg, men jeg er for ung til å bli mor. Og jeg må tenke på meg selv og livet mitt.
Jeg har ikke valgt å bli gravid. Og det er ikke noe enkelt valg å ta. Nå vil jeg bare få det overstått og se framover.
Jeg har fulgt med denne tråden litt, men valgt å ikke kommentere fordi jeg var så usikker på hvordan jeg skulle ordlegge meg. Men når du har tatt denne avgjørelsen vil jeg bare si at jeg ønsker deg lykke til videre og synes du er kjempetøff som klarer å ta en slik avgjørelse på den måten du har gjort. Veldig voksent håndtert av deg❤️Støtter deg fullt ut. Sender en stor klem❤️
 
Takk for alle svarene. Jeg har vært hos legen i dag, og jeg har bestemt meg for abort og venter nå på time for det.
Mamma og pappa støtter meg. Legen mente også at dette var et riktig valg. Ingen har presset meg.
Jeg vet at det er noe som lever inni meg, men jeg er for ung til å bli mor. Og jeg må tenke på meg selv og livet mitt.
Jeg har ikke valgt å bli gravid. Og det er ikke noe enkelt valg å ta. Nå vil jeg bare få det overstått og se framover.

Så godt å høre at du har vært hos legen og fått snakket om dette.
Det er mange jenter og kvinner som har blitt gravide som har tatt abort av ulike grunner.
Det viktigste for deg nå er å tenke at du har tatt et valg som er riktig for deg ❤️ Det er det eneste som betyr noe. Du skriver at du tenker på deg selv og livet ditt, og det gjør du helt rett i. Du er ei klok og modig jente som tar vare på- og gjør et godt valg for deg selv.
Så håper jeg du kommer til en god psykolog der du får snakket ut om alle tankene og følelsene du kjenner på.
Støtt deg til mamma og pappa denne tiden her.
Dette kommer til å gå bra
 
Takk for alle svarene. Jeg har vært hos legen i dag, og jeg har bestemt meg for abort og venter nå på time for det.
Mamma og pappa støtter meg. Legen mente også at dette var et riktig valg. Ingen har presset meg.
Jeg vet at det er noe som lever inni meg, men jeg er for ung til å bli mor. Og jeg må tenke på meg selv og livet mitt.
Jeg har ikke valgt å bli gravid. Og det er ikke noe enkelt valg å ta. Nå vil jeg bare få det overstått og se framover.

Vil bare sende deg en stor klem! Du har vært så sterk i denne prosessen, og du er heldig som har din mors og fars støtte. Valget var ditt, og da er det den riktige avgjørelsen for deg ❤️ Masse lykke til videre, og vær forsiktig med alkoholinntaket ❤️
 
Takk for alle svarene. Jeg har vært hos legen i dag, og jeg har bestemt meg for abort og venter nå på time for det.
Mamma og pappa støtter meg. Legen mente også at dette var et riktig valg. Ingen har presset meg.
Jeg vet at det er noe som lever inni meg, men jeg er for ung til å bli mor. Og jeg må tenke på meg selv og livet mitt.
Jeg har ikke valgt å bli gravid. Og det er ikke noe enkelt valg å ta. Nå vil jeg bare få det overstått og se framover.
Det kommer til å gå bra med deg, skal du vite. Alle går gjennom tunge ting i livet, absolutt alle. Nå går du gjennom noe vanskelig i livet. Men senere kommer det gode stunder igjen. Vit at du ikke er alene og at det er helt ok å synes at ting er tungt og vanskelig. Det er helt ok å reagere, og du må sette deg selv først en stund nå. Denne erfaringen blir en del av deg, den skal ikke ta noe fra deg eller ødelegger noe. Du er fortsatt deg selv.
 
Takk for alle svarene. Jeg har vært hos legen i dag, og jeg har bestemt meg for abort og venter nå på time for det.
Mamma og pappa støtter meg. Legen mente også at dette var et riktig valg. Ingen har presset meg.
Jeg vet at det er noe som lever inni meg, men jeg er for ung til å bli mor. Og jeg må tenke på meg selv og livet mitt.
Jeg har ikke valgt å bli gravid. Og det er ikke noe enkelt valg å ta. Nå vil jeg bare få det overstått og se framover.
Lykke til ❤️
 
Takk for alle svarene. Jeg har vært hos legen i dag, og jeg har bestemt meg for abort og venter nå på time for det.
Mamma og pappa støtter meg. Legen mente også at dette var et riktig valg. Ingen har presset meg.
Jeg vet at det er noe som lever inni meg, men jeg er for ung til å bli mor. Og jeg må tenke på meg selv og livet mitt.
Jeg har ikke valgt å bli gravid. Og det er ikke noe enkelt valg å ta. Nå vil jeg bare få det overstått og se framover.

Du har tatt det rette valget for deg:Heartred Det skal nok gå helt fint med deg, men kommer nok til å ta litt tid å komme deg gjennom og over dette her. Støtt deg til mamma og pappa i denne tiden og snakk, snakk og atter snakk om de vonde følelsene rundt alt det som har skjedd. Så du får dem ut av systemet ditt. Dette kommer du til å ha med deg resten av livet, men det skal ikke definere hvem du er:Heartred Synes du er ei utrolig tøff jente og tar svært gjennomtenkte og voksne valg i en (dessverre) ung alder. Sender deg mange styrkeklemmer og vit at dette skal gå bra:Heartbigred
 
Jeg opplever bare litt lite forståelse både faglig og generelt egentlig for hvorfor man er i mot abort. Syns det er vanskelig å la være å besvare formuleringer som dette feks: "De som maser i vei om at du tar et liv bare så mennesker i vanskelige, sårbare situasjoner sksl føle seg enda mer jævlig enn nødvendig". Det er absolutt IKKE derfor vi "maser i vei" om dette, og det kjente jeg på behovet for å understreke/poengtere, så jeg syns ikke at jeg trenger å fjerne noe fra innlegget mitt. Men enig i at denne diskusjonen for øvrig egentlig ikke hører til her så jeg skal gi meg nå og ikke oppta mer plass på den generelle debatten rundt abort.
Tid og sted. Prinsipielle diskusjoner er noe annet enn ei som har det vanskelig.
 
Takk for alle svarene. Jeg har vært hos legen i dag, og jeg har bestemt meg for abort og venter nå på time for det.
Mamma og pappa støtter meg. Legen mente også at dette var et riktig valg. Ingen har presset meg.
Jeg vet at det er noe som lever inni meg, men jeg er for ung til å bli mor. Og jeg må tenke på meg selv og livet mitt.
Jeg har ikke valgt å bli gravid. Og det er ikke noe enkelt valg å ta. Nå vil jeg bare få det overstått og se framover.
Det kommer nok til å gå fint og når det er overstått kan du gå videre. Støtt deg på foreldre og andre du føler du kan stole på. Ønsker deg masse lykke til! Håper du får en fin ungdomstid :)
 
Takk for alle svarene. Jeg har vært hos legen i dag, og jeg har bestemt meg for abort og venter nå på time for det.
Mamma og pappa støtter meg. Legen mente også at dette var et riktig valg. Ingen har presset meg.
Jeg vet at det er noe som lever inni meg, men jeg er for ung til å bli mor. Og jeg må tenke på meg selv og livet mitt.
Jeg har ikke valgt å bli gravid. Og det er ikke noe enkelt valg å ta. Nå vil jeg bare få det overstått og se framover.
Så godt å høre. Jeg tok selv en abort når jeg var 21 år, og jeg tenkte på barnet, ikke meg selv. Jeg var ikke klar, og det ville vært dumt av meg å få et barn da. Det er litt vondt med en abort, men langt ifra like vondt som en fødsel. Jeg tenker stadig på det, men det gjør ikke vondt å tenke på det. For jeg har verdens beste lille gutt nå, i en alder av 28 og jeg er fortsatt glad for at jeg tok det valget.

Jeg vil at du skal si til din far, at saker om seksuelle overgrep ikke foreldes i retten. Og at dere derfor ikke trenger å anmelde umiddelbart, men kan vente til du eventuelt blir klar for det.
Det dere bør gjøre, er å få DNA testet fosteret etter aborten om det er mulig. Dette for å sikre bevis i saken. Bevisene er viktig å sanke nå, men anmeldelsen kan vente til du vil eller orker.
Jeg ville ventet til jeg var klar for det, og anmeldt han. Det han har gjort mot deg er grove brudd. En 32 år gammel mann skal vite bedre:Heartred

Ta for guds skyld imot hjelpen fra foreldrene dkne, og snakk masse med den kvinnelige psykologen pappaen din ordner til deg!

Synes du er supersterk som tar det valget. :Heartbigred
 
Fint at du har mye støtte rundt deg.
Og at du har støttende foreldre. Uansett hva du velger må du velge det du føler er rett for deg.
Personlig tok jeg abort da jeg var 17, jeg var rett og slett ikke klar. Og jeg har aldri angret. Men noen gjør det.
Uansett hva du velger, så har du støttende foreldre, og vi her inne kan hjelpe deg litt psykisk kanskje.
Å bli mamma er noe av det beste som har skjedd meg. Men er takknemlig for valget jeg tok da jeg var 17.
Lykke til. Dette klarer du fint uansett valget :)
 
Takk for fine svar.
Jeg er så redd. Skulle ønske dette bare var en vond drøm.
Jeg har ikke lyst til legen, men mamma sier at jeg må. Jeg skjønner at jeg må, men jeg har ikke lyst.
Er det vondt å ta abort?
Han som er barnefar er 32 år og det var første gangen jeg hadde sex. Jeg var full og jeg husket ingenting.
Jeg kjenner han ikke og han vet ikke at jeg er gravid.
Jeg fortalte alt sammen til mamma i kveld. Pappa ble sint. Ikke pga alkoholen, men pga han som gjorde meg gravid når jeg var full.
Mamma begynte å gråte.
Pappa er psykolog og han er redd jeg skal få traumer.
Etter at jeg fortalte dette var de veldig på at abort er eneste utvei.
Og jeg tror også det er best for meg, selv om det er vanskelig.
Pappa sier at jeg bør snakke med en kollega av han, ei dame. Og han skal ordne avtale til uka. Føler meg så dum.
Pappa ville også anmelde dette til politiet siden jeg var full og under 16 år. Men han vil ikke tvinge meg. Bare luftet tanken.
Dere er snille som har gitt meg ærlige svar.
Du er ikke dum. Du er ett barn/ung voksen. Det er 32 åringen her som er teit i huet.
 
Back
Topp