Gravid 1-2.

LappLina

Glad i forumet
VIP
Marshmallows 2022
På den med ukeindikator sto det 1-2, og da ville befruktningen ha skjedd 3-4 januar... Og testet positivt i går, ganske sterk test..
Kan det være mulig at jeg testet positivt 3+2?
På digital, veldig sterke vanlige tester...
Men TR 20.des var kort og rar så er en mulighet for at jeg er 7-8 uker på vei, pga positive tester rundt TR tider... Men siden det står 1-2 på den digitale ble jeg i tvil...

Det står 1-2 når du er 4 uker på vei også...

Jo men det viser 1-2 i uke 3 og 4 og 2-3 i uke 4-5 og 3+ 34mer enn 5 uker... (hvis det er clearblue du har)

Jo, da er jeg i uke 4, men 3+2 på vei...

Nei nei... uke 3= 3+0-3+6
Uke 4 er= 4+0-4+6

Hehe ja det er sant
Men f.eks så er jeg 5+3 i dag og da er jeg i uke 5

mange som sier at de er i uke 6 når de er 5+3 f.eks. for da er de 5 fullgåtte uker,og på vei inn i sjette uke. Jeg tenker som deg da,Angelica2010. :)

mange som sier at de er i uke 6 når de er 5+3 f.eks. for da er de 5 fullgåtte uker,og på vei inn i sjette uke. Jeg tenker som deg da,Angelica2010. :)

Jeg bare gjensier det jeg lærte da jeg tok barsel-og barnepleie utdannelsen og det jordmoren har sagt.
Men for all del, dere må gjerne telle akkurat som dere selv vil :)

Mista tråden jeg også. Min lege sier jeg er i 6. uke nå, jeg er 5+4 i dag.
Men jeg er 5 fullgåtte uker...
Men aner egentlig ikke jeg assa.

Clearblue viser antall uker siden befruktning.

Det med antall uker har alltid vært og kommer alltid til å være et forvirrende tema :P hehe

Er du 5+3 er du 5 fullgåtte uker + 3 dager ut i uke 6, altså 6 uker på vei :)
Er det norsk CB digital du har tatt LeMaLu? Jeg har kjøpt via ebay og på mine sto det 1-2 når jeg var 4 uker på vei, men trodde det sto 3-4 på norske på det tidspunktet.
Vell,vell... Du er nå gravid i allefall ;) Gratulerer!! :D

Hehe jeg tror vi får si oss uenig, for hvis jeg går inn på min oversikt (min side) så står det at jeg er 5+3 uker og hvis jeg trykker på der det står om barnet denne uken så står det uke 5.....

Men som sagt vi får si oss uenige hehe

På den med ukeindikator sto det 1-2, og da ville befruktningen ha skjedd 3-4 januar... Og testet positivt i går, ganske sterk test..
Kan det være mulig at jeg testet positivt 3+2?
På digital, veldig sterke vanlige tester...
Men TR 20.des var kort og rar så er en mulighet for at jeg er 7-8 uker på vei, pga positive tester rundt TR tider... Men siden det står 1-2 på den digitale ble jeg i tvil...

Uff nå forsvant hele poenget med tråden din, sorry.
Men hvis du vil være sikker, så står det nok i bruksanvisningen på testen ;)

Den testen viser jo hvor mange uker siden EL. Normalt så blir jo uker (termin) beregnet ut fra sist mens.
Så det vil vel egentlig si at du er 2 uker lenger på vei.
Rart forklart men håper du forstår

Jeg er i min 6 uke, men har fullført 5+6 i dag :) så i morra er jeg i min 7 uke, men 6+0 hehe veldig rotete :P men lettere å si 6 uker i steden for i min 7 uke :P

Om mens er 2 dager el 4 dager så er det uansett første dag i siste mens du skal ta utgangspunkt i mht beregning av termin :)

Back
Topp