Gravid å sol

julestjerne

Blir kjent med forumet
Heisann! Nydelig vær vi har [:D] Lurer litt på hvor mye man kan være ut i solen. Jeg soler ikke magen, og tar pauser når jeg kjenner at jeg trenger det. Ha en fin dag! [:)]

har lest at man bør være forsiktig med sol på magen, men det siste jeg hørte var at forskning hadde vist at en kunne sole seg vanlig. Det en må være litt obs på er at en kan bli lettere solbrendt, og kan få brune flekker(pigmentmerker).. har kost meg i sola i bikini i 2 dager, men har smurt meg med faktor 15, og det har gått helt fint[:)]

Folk drar joh på ferie når di skal ha barn, Og der er det sikkert sol og varmt....
Jeg har faktisk hørt at det skal være bra for babyen dersom man får sol på magen, Men det er klart alt med måte...
Man bør vel være litt forsiktig slik at man Ikkje blir for varm på magen Også.. .

tror jeg skla være forsiktig fremover jeg altså...var på stranda lørdag og søndag. Har fått masse vann i kroppen og blitt forkjøla :S , så var ikke mye vits få litt farge når jeg nå ligger i senga..hehe. Må jo legge til att det blåste endel der jeg var..

Irene

ops...  eg har nett logge en time og solt meg med bar mage..   det eg har hørt er at d ikkje har noke å sei, men at en må passe på å få i seg masse drikke når en er gravid og ute i sola.
.....det sies så masse forskjellig, så det er ikkje grett å vite med noken ting lengre...[8|]

spurte helsesøster på torsdag (var på svangerskapskurs) og hun sa at det eneste hun hadde hørt var at man helst ikke skulle ha direkte sol på magen, og at det hadde noe med lyset å gjøre... Selv velger jeg å bruke sunn fornuft - de føder barn ved ekvator også, og så lenge jeg ikke overopphetes tror jeg det er helt ok. Sitter ute i sola hele dagen i bikini, smører meg som vanlig (spf 5-6).

Jeg spurte legen og jordmor om solarium og begge sa att jeg skulle dekke til magen og brystvortene men ellers var det bare å sole,jordmora sa også att man blir lettere brun når man er gravid[:)]

Sitter ute med bordvifte som avkjøler magen, samt at jeg har en hvit topp som dekker magen, det kjøler også. Soler ikke bena ettersom jeg går med støttestrømper, og tenker å gjøre det til jeg har født, for å unngå hovne ben, og det hjelper[;)]

Man kan sole seg som normalt når man er gravid. Men man må være ekstra på vakt mot overoppheting.
For dette er ikke bra for den lille i magen. Og noen gravide reagerer ekstra raskt på solen.... blir lettere solbrent osv. I tillegg kan huden få pigmentflekker.... Selv bor jeg i Italia, og reagerer veldig på solen når jeg er gravid. Får også pigmentflekker lett. Derfor smører jeg meg med høy solfaktor når jeg er ute.
Blir uansett brun, men det tar bare lengre tid å bli brun. Men for min del er det ikke så viktig å bli brun, bare kunne nyte det gode været og varmen sammen med resten av familien.
Så mitt råd er: ikke bli overopphetet, drikk mye veske, ta litt pauser fra solingen innimellom, og smør deg med høy solfaktor!

Lykke til, og nyt godværet!!!

så lenge du greier å sitte ute at det ikke blir for varmt er det ingen fare..
men man kan bli fortere brent enn vanlig og få pigmentflekker

Back
Topp